Zbyt miła

Tytuł oryginalny:
Too nice
Autor:
Marjorie White Pellegrino
Ilustracje:
Grażyna Rigall
Tłumacz:
Elżbieta Zubrzycka
Wydawca:
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Elżbieta Zubrzycka (2005-2016)
Wydane w seriach:
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci
Bezpieczne Dziecko
POMAGAMY W WYCHOWANIU
Autotagi:
druk
książki
Więcej informacji...

Wszystkie dzieci chcą być lubiane i mieć wielu przyjaciół. Niektóre myślą, że muszą w związku z tym ustępować i nie wolno im mówić "nie". Boją się, że stając w obronie siebie i swoich potrzeb utracą koleżanki i kolegów. Boją się, że dzieci przestaną je lubić. Bohaterka książki, Ania, stara się być miła dla wszystkich i natychmiast popada w kłopoty. Jak jej pomóc?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Marjorie White Pellegrino
Ilustracje:Grażyna Rigall
Tłumacz:Elżbieta Zubrzycka
Redakcja:Elżbieta Zubrzycka
Wydawca:Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Elżbieta Zubrzycka (2005-2016)
Serie wydawnicze:Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci Bezpieczne Dziecko POMAGAMY W WYCHOWANIU
ISBN:83-60083-38-X 978-83-60577-23-3 978-83-64565-10-6 978-83-67665-25-4 83-60577-23-3 83-600083-38-X
Autotagi:beletrystyka druk epika ikonografia książki literatura literatura piękna opowiadania proza psychologia zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 14 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo