Wyrzutek

Inne tytuły:
Kroniki pradawnego mroku
Kroniki Pradawnego Mroku ks. 4.
Autor:
Michelle Paver
Tłumacz:
Krzysztof Mazurek ...
Ilustracje:
Katarzyna Koczubiej-Pogwizd
Wydawca:
Wydawnictwo W. A. B (2008)
Wydane w seriach:
Kroniki Pradawnego Mroku/ Michelle Paver
Kroniki Pradawnego Mroku cykl
ISBN:
978-83-7414-491-9, 978-83-7414-533-6
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
4.0 (2 głosy)

Tym razem Torak zostaje wykluczony z Klanu Kruka po tym, jak na jego piersiach ukazuje się tatuaż Pożeraczy Dusz. Chłopiec, podejrzewany o sprowadzenie zła na Jezioro, musi uciekać. Dzieje się z nim coś dziwnego - nie potrafi odróżnić śladów, gubi się w Lesie... Tymczasem w renn, która rusza Torakowi na pomoc, budzi się moc szamanki. Wyjaśnia się też tajemnica, która dręczyła dziewczynę od dawna... Oboje czeka próba sił i charakteru. Czy wyjdą z niej cało?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Kroniki pradawnego mroku Kroniki Pradawnego Mroku ks. 4. Wyrzutek T. 4 Wyrzutek/ Michelle Paver; tł. Krzysztof Mazurek Chronicles of Ancient Darkness
Autor:Michelle Paver
Tłumaczenie:Krzysztof Mazurek Krzysztor Mazurek Tomasz Piwowarczyk
Ilustracje:Katarzyna Koczubiej-Pogwizd
Wydawca:Wydawnictwo W. A. B (2008)
Serie wydawnicze:Kroniki Pradawnego Mroku/ Michelle Paver Kroniki Pradawnego Mroku cykl
ISBN:978-83-7414-491-9 978-83-7414-533-6
Autotagi:druk epika fantastyka książki literatura literatura piękna powieści proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 9 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo