Pochwała wiedzy negatywnej:

szkice na obie ręce

Autor:
Krzysztof Mudyń
Wydawcy:
IBUK Libra (2018)
Uniwersytet Pedagogiczny Kraków (2018)
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej (2017)
Wydane w seriach:
Prace Monograficzne
Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie,
ISBN:
978-83-8084-099-7, 978-83-8084-157-4
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki
publikacje naukowe

Choć zagadnienia wydają się specjalistyczne […], Krzysztof Mudyń umiejętnie wyszedł poza te wąskie ramy, umieszczając swoje rozważania w szerokim kontekście nauk społecznych, ekonomii czy wreszcie humanistyki. Książka oparta jest na solidnej wiedzy naukowej, lecz Autor nie poprzestaje tylko na jej relacjonowaniu. Zadaje szereg pytań, często nieoczywistych i prowokujących, i krok po kroku wiedzie Czytelnika w poszukiwaniu odpowiedzi na nie. […] książka stanowi także wyraz niepokojów Autora o przyszłość rozwoju cywilizacji i człowieka oraz jego interpretację różnych zjawisk społecznych, co pozwala nam, Czytelnikom, poznać go niejako osobiście. Niezaprzeczalną zaletą książki jest również erudycja Autora, która – także poprzez odwołania do anegdoty i mistrzów literatury pięknej – nadaje trudnym niekiedy zagadnieniom naukowym lekkości oraz pełni ważną rolę edukacyjną. Z recenzji dr. hab. Andrzeja Łukasika, prof. UR
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo