Królik Franek i problem krótkiego ogonka / Marta Krzemińska

Inne tytuły:
ilustrowała Ewelina Jaślan-Klisik
Autor:
Marta Krzemińska
Ilustracje:
Ewelina Jaślan-Klisik
Wydawca:
Wilga - Grupa Wydawnicza Foksal
ISBN:
978-83-280-5068-6
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań

Do przedszkolnej grupy królika Franka dołącza nowa koleżanka. Pusia jest śliczną miłą kotką. Pod jednym względem różni się jednak od wszystkich kotków, któe Franek do tej pory poznał. To wzbudza w małym króliku niepokój... Królik Franek to seria książeczek przedstawiająca różne sytuacje, z którymi muszą niekiedy mierzyć się dzieci w wieku przedszkolnym. Historia oraz pytania na końcu książeczki pozwolą na zrozumienie problemu i prawidłową reakcję. Seria powstała w konsultacji z psycholog dziecięcą Martą Żysko-Pałubą.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo