Żmijowisko

Autor:
Wojciech Chmielarz
Lektor:
Mariusz Bonaszewski
Wydawcy:
Wydawnictwo Marginesy (2018-2023)
Wydawnictwo Aleksandria (2019)
IBUK Libra (2018-2019)
Legimi (2018)
Autotagi:
audiobooki
CD
druk
książki
MP3
powieści
proza
rodzina
Więcej informacji...
4.3 (76 głosów)

Mistrzowski thriller Wojciecha Chmielarza. Ostatnie wspólne wakacje... Tragedia, która niszczy. Czas, który nie przynosi pocieszenia. Koniec, od którego nie ma ucieczki. Grupa trzydziestolatków, przyjaciół ze studiów, co roku wyjeżdża wspólnie ze swoimi rodzinami na wakacje. Tym razem trafiają do zagubionej wśród jezior i lasów agroturystyki w niewielkiej wsi Żmijowisko. Bawią się jak zwykle – odreagowując stres szybkiego wielkomiejskiego życia. Jest alkohol, są narkotyki. A także skrywane od lat urazy, dawne uczucia i wzajemne pretensje. Podczas jednej z mocno zakrapianych imprez ktoś kogoś prawie topi. Wywiązuje się kłótnia, podczas której otwierają się dawne rany. Następnego dnia córka jednej z par, piętnastoletnia Ada, znika. Pomimo poszukiwań nikomu nie udaje się jej odnaleźć. Rozpływa się w powietrzu. Rok później jej ojciec wraca do Żmijowiska, by podjąć ostatnią próbę odnalezienia córki. „Ada była ciągle najważniejsza. Każdego dnia o niej myślałem, każdego. O tym, co się stało. O tym, co moglibyśmy zrobić inaczej.” Przez te dwanaście miesięcy znienawidziła go cała Polska. Ale – jak się okazuje – nie wraca tam sam… Żmijowisko to opowieść o tragedii, która niszczy. O rodzinie, która musi stawić czoło próbie przekraczającej ludzkie wyobrażenia. Uczuciach, które trwają pomimo mijających lat i nie niosą pocieszenia. Zdradzie, bólu i miłości. Strachu, zbrodni i karze. O tym, ile jesteśmy w stanie zrobić dla naszych dzieci i jak wiele nas to kosztuje. Wojciech Chmielarz (ur. 1984) – autor kryminałów, dziennikarz, zdobywca Nagrody Wielkiego Kalibru (2015), pięciokrotnie nominowany do tej nagrody. Publikował m.in. w „Pulsie Biznesu”, „Pressie”, „Nowej Fantastyce”, „Pocisku” i „Polityce”. Były redaktor naczelny serwisu internetowego niwserwis.pl, zajmującego się tematyką przestępczości zorganizowanej, terroryzmu i bezpieczeństwa międzynarodowego. Uznawany za jednego z najbardziej obiecujących pisarzy kryminalnych młodszego pokolenia. Autor cyklu powieści o komisarzu Jakubie Mortce: Podpalacz (2012), Farma lalek (2013), Przejęcie (2014), Osiedle marzeń (2016) i Cienie (2018), cyklu gliwickiego: Wampir (2015) i Zombie (2017) oraz postapokaliptycznej powieści Królowa głodu (2014). Mieszka w Warszawie. '
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Słaba, nudne dialogi "bla bla" , zero napięcia... i to ma być thriller? To moja druga książka tego autora , poprzednia była trochę lepsza, ale ogólnie nie dla mnie
    +2 trafna
  • Tytułowe „Żmijowisko” to niewielka miejscowość położna nad jeziorem w sąsiedztwie lasów, pól i łąk. To tu mieści się pewne gospodarstwo agroturystyczne, do którego co roku przybywa mnóstwo wczasowiczów, by wypocząć w idyllicznym krajobrazie. Ale też w tym miejscu jakąś chwilę temu w nikomu niewiadomych okolicznościach zaginęła nieletnia Ada. Rok po zaginięciu dziewczyny do Żmijowiska powraca jej ojciec Arek, by na nowo podjąć próbę odnalezienia córki. Jego osoba jest tu niemile widziana, ale klient to klient. W agroturystyce pojawia się też dziewczyna, która w roku ubiegłym spędzała w niej wakacje i była świadkiem tamtych wydarzeń. Angażuje się w pomoc przy dalszych poszukiwaniach Ady. Arkowi i Adaomie zdaje się, że natrafili na nowe tropy, lecz czy na pewno? • W mojej ocenie „Żmijowisko” to bardzo przeciętny thriller. Ma dezorientującą w sytuacji konstrukcję wątków fabularnych. Mało wyraziści, płytcy bohaterowie i ich nieracjonalne decyzje były trudne do zniesienia. No i zakończenie, które w mojej ocenie trąci absurdem. O zastosowanych formach językowych też wiele mogłabym powiedzieć. Mnóstwo tu oksymoronów użytych w zupełnie niewłaściwy sposób. Reasumując, nie podobało mi się. Tak, to był zmarnowany czas. Nie polecam.
  • Bardzo lekko się czyta. Jeden z fajniejszych kryminałów, jest zbrodnia, jest poszukiwanie jej sprawcy i zaskakujące zakończenie. Jedna z lepszych książek Autora.
  • Bardzo ciekawa pozycja, wciągająca ale chyba bez większego, zaskoczenia na kiniEc
1 2 3 4
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Wojciech Chmielarz
Lektor:Mariusz Bonaszewski
Wydawcy:Wydawnictwo Marginesy (2018-2023) Wydawnictwo Aleksandria (2019) IBUK Libra (2018-2019) Legimi (2018)
ISBN:978-83-65973-37-5 978-83-65973-39-9 978-83-66335-18-9 978-83-66335-22-6 978-83-66335-23-3 978-83-66335-59-2 978-83-66863-58-3 978-83-67022-35-4 978-83-67510-90-5 978-83-6635-22-6
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura piękna MP3 nagrania powieści proza rodzina zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 36 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo