Mózg:

to, o czym dorośli ci nie mówią (bo często sami nie wiedzą)

Inne tytuły:
To, o czym dorośli Ci nie mówią
Autor:
Boguś Janiszewski
Ilustracje:
Max Skorwider
Wydawca:
Publicat Wydawnictwo (2018-2023)
ISBN:
978-83-271-2526-2, 978-83-271-2538-5
978-83-271-2669-6, 978-83-271-2696-2
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
publikacje popularnonaukowe
5.0 (3 głosy)

Najbardziej skomplikowany obiekt we wszechświecie - mózg - oraz procesy, które w nim zachodzą, omówione w prosty i zabawny sposób, zrozumiały dla każdego (od 9 do 113 lat). • Skąd się wzięło myślenie i czy nam się opłaciło? • Czy myślenie ma swoje granice? • Kiedy nasz mózg nie daje rady, a kiedy działa znakomicie? • Dlaczego tak często myślimy na skróty? • Twój mózg a ty - kto tu właściwe rządzi? • Dlaczego nastolatki myślą inaczej? • Sztuczna inteligencja - nowy przyjaciel czy groźny wróg? Humor i ilustracje, które zapadają w pamięć! [empik.com]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo