Jak czytać modę:

szybki kurs interpretacji stylów

Tytuł oryginalny:
How to read fashion
Inne tytuły:
Tyt. oryg.: How to read fashion
a crash course in understanding styles,
Autor:
Fiona Ffoulkes
Tłumacz:
Agnieszka Spiegelhalter
Opracowanie:
Agnieszka Spiegelhalter
Wydawcy:
Wydawnictwo Arkady (2011-2015)
Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne (1976)
ISBN:
978-83-213-4691-5
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
3.5 (2 głosy)

Książka jest praktycznym przewodnikiem po najważniejszych trendach panujących w modzie w ciągu ostatnich 200 lat oraz ich związkach ze stylami współczesnymi. Jest wystarczająco mała by zmieścić się w kieszeni, lecz zawiera ogromne bogactwo informacji. W uporządkowany sposób opisuje główne style uwzględniając akcesoria, fryzury i makijaż; przedstawia używane materiały i techniki; pokazuje ponadczasowy wdzięk dzieł takich mistrzów jak Rose Berlin, Christian Dior, Coco Chanel, Yves Saint Laurent.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo