Elementarz

Autor:
Dorota Nosowska ...
Ilustracje:
Jarosław Żukowski
Wyd. w latach:
2000 - 2018
ISBN:
978-83-62779-06-2, 978-83-62779-20-8
978-83-62779-21-5, 978-83-8038-206-0
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
publikacje dydaktyczne
szkoły podstawowe
Więcej informacji...
3.0

Elementarz Wydawnictwa Arystoteles nawiązuje do idei elementarza, który pamiętamy z naszego dzieciństwa. Uwspółcześnione realia pozwalają jednak zaproponować ten podręcznik uczniom epoki laptopów i komórek. Autorka, Dorota Nosowska, napisała teksty, których tematyka - urozmaicona i przemyślana - jest bliska młodemu odbiorcy. Książka dodatkowo wzbogacona jest o utwory takich twórców jak: Wanda Chotomska, Maria Konopnicka, Julian Tuwim, Tadeusz Kubiak, Jan Brzechwa, Władysław Bełza, Aleksander Fredro. Język książki został dostosowany do możliwości percepcyjnych uczniów, Elementarz z powodzeniem realizuje cele stawiane edukacji polonistycznej w kształceniu zintegrowanym, m.in. wdrażanie uczniów do sprawnego posługiwania się językiem polskim, kształtowanie umiejętności w zakresie mówienia, pisania i czytania ze zrozumieniem.Andrzej Michalski, polonista, pedagog
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Mnie jak i mojemu dziecku książka nie specjalnie się podobała. Na początku książki jest poznawanie liter takich jak "dż", "ź", czyli jakby od końca alfabetu, dziecko w 1 klasie nie przeczyta jej samo z zaciekawieniem. Może starsze dziecko dało by sobie radę, ale nie pier­wszo­klas­ista­.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:polecany przez nauczycieli
Autorzy:Dorota Nosowska Jan Twardowski
Ilustracje:Jarosław Żukowski
Wydawcy:Przedsiębiorstwo Handlowo-Wydawnicze Arystoteles (2012-2018) Arystoleles (2014) PHW Arystoteles sp. j. Marek Matusiak (2011) Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne (2010) Wydaw. Literackie (2000) Przedsiębiorstwo Handlowo Wydawnicze Arystoteles Marek Matusiak
ISBN:978-83-62779-06-2 978-83-62779-20-8 978-83-62779-21-5 978-83-8038-206-0
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna literatura stosowana podręczniki proza publikacje dydaktyczne szkoły podstawowe zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 32 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo