Kto uratował jedno życie...:

historia Ireny Sendlerowej

Autor:
Ewa Nowak
Ilustracje:
Anna Kurdziel ...
Wyd. w latach:
2017 - 2021
Autotagi:
biografie
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...

Irena Sendlerowa jest bohaterką, której historię powinni poznać wszyscy! Ta odważna kobieta podczas II wojny światowej uratowała od śmierci wiele osób: dzieci i dorosłych. Sama nieustannie narażała przy tym własne życie. Jej hart ducha i niezwykła odwaga udowadniają, że nawet w najmroczniejszych czasach znajdą się ludzie dobrego serca, niosący światło nadziei dla najbardziej bezbronnych. Koniecznie przeczytajcie opowieść o jednej z najodważniejszych kobiet wszech czasów! "Kto uratował jedno życie… Historia Ireny Sendlerowej" to opowieść z trzeciego poziomu bestsellerowej serii "Czytam sobie", która wspiera naukę samodzielnego czytania. Młodzi czytelnicy utrwalają umiejętności zdobyte na drugim poziomie, a także poznają dłuższe zdania wielokrotnie złożone. Tekst zawiera około 2500-2800 wyrazów, a na końcu znajduje się słownik trudniejszych słów użytych w książce. Opowieść o życiu Ireny Sendlerowej stworzyła Ewa Nowak – wielokrotnie nagradzana autorka kilkudziesięciu książek dla dzieci i młodzieży. Piękne ilustracje wykonała Anna Kurdziel.

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • „…Ludzi należy dzielić na dobrych i złych. Rasa, pochodzenie, religia, wykształcenie i majątek nie mają znaczenia.” • Te słowa taty Ireny Sendlerowej powinny stać się mottem wielu osób, które zdążyły już zapomnieć jakie okrucieństwa przyniosła II wojna światowa, będąca konsekwencją nietolerancji, ksenofobii i mowy nienawiści. • Cytat ten pochodzi z książki dla dzieci „Kto uratował jedno życie…” Ewy Nowak. Jest ona nie tylko opowieścią o czynach Ireny Sendlerowej, ale także zbiorem faktów o najbardziej haniebnym i barbarzyńskim okresie w dziejach świata. Dowiemy się z niej kiedy wybuchła II wojna światowa, kto ją rozpoczął i dlaczego. Na kolejnych stronach przeczytamy o wielkiej odwadze i poświęceniu pani Sendler. O tym, jak ryzykując własne życie, przemycała do getta jedzenie, ubrania i szczepionki, a z czasem przerzucała żydowskie dzieci na aryjską stronę. Ale także o tym, że w tym wszystkim pamiętała, by spisać i bezpiecznie ukryć nazwiska ocalonych dzieci, aby po wojnie mogły odnaleźć swoje prawdziwe rodziny. Tekst jest napisany przystępnie, więc powinien być bez problemu zrozumiany przez najmłodszych. Znakomitym pomysłem było wprowadzenie na końcu książki słowniczka z wyrazami, które mogą być dla dzieciaków jednak niejasne, np. okupacja, getto, przepustka. • Mili Państwo! Pozycja wspaniała, posiadająca wiele zalet. Ale cóż ja będę mówiła o nich wszystkich, skoro posiada jedną najważniejszą: uczy najpiękniejszej postawy jaką może przybrać człowiek, wówczas gdy wielu innych ulega zezwierzęceniu. • Kamila Sośnicka
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Ewa Nowak
Ilustracje:Anna Kurdziel Nika Jaworowska-Duchlińska
Tłumacz:Anna Kurdziel
Wydawcy:HarperCollins Polska (2021) Harperkids (2021) HarperKids - HarperCollins Polska (2021) Wydawnictwo Egmont Polska (2017-2021) IBUK Libra (2019) Legimi (2019) Saga (2019) Saga Egmont (2019)
Serie wydawnicze:Czytam Sobie Edukacyjny Egmont fakty. Poziom 3, Połykam Strony Fakty Czytam Sobie. Poziom 3, Połykam Strony
ISBN:9788726128307 978-83-276-6261-3 978-83-281-1573-6 978-83-281-2333-5 978-83-276-6261-3
Autotagi:beletrystyka biografie dokumenty elektroniczne druk e-booki elementy biograficzne epika ikonografia książki literatura literatura piękna literatura stosowana opowiadania proza publikacje dydaktyczne wielka czcionka zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 16 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo