Zarządzanie różnorodnością w kierunku zróżnicowanych zasobów ludzkich w organizacji

Autor:
Elwira Gross-Gołacka
Wydawca:
Difin (2018)
ISBN:
978-83-8085-522-9
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
publikacje dydaktyczne
publikacje naukowe

Rozdział 1: Różnorodność i zarządzanie różnorodnością w organizacji – istota i teoretyczne podstawy; 1.1. Rys historyczny zagadnienia różnorodności; 1.1.1. Różnorodność – wybrane sposoby rozumienia; 1.1.2. Globalny kontekst zainteresowania różnorodnością; 1.1.3. Zmiany społeczno-gospodarcze i ich wpływ na rozwój koncepcji zarządzania różnorodnością; 1.2. Znaczenie terminu „różnorodność”; 1.3. Różnorodność – jej wymiary i rodzaje; 1.4. Wieloznaczność terminu „różnorodność” z perspektywy organizacji; 1.5. Definicje zarządzania różnorodnością w organizacji; 1.6. Od polityki równych szans do zarządzania różnorodnością; 1.7. Paradygmaty zarządzania różnorodnością; 1.8. Modele zarządzania różnorodnością w organizacji; 1.9. Nurt krytyczny zarządzania różnorodnością; 1.10. Miejsce zarządzania różnorodnością w naukach o zarządzaniu; Rozdział 2: Uwarunkowania rozwoju koncepcji zarządzania różnorodnością – wybrane aspekty; 2.1. Równość, różnorodność i zarządzanie różnorodnością w organizacji – uwarunkowania instytucjonalno-prawne; 2.1.1. Ewolucja regulacji w zakresie równego traktowania i przeciwdziałania dyskryminacji na poziomie międzynarodowym; 2.1.2. Prawo krajowe w zakresie równego traktowania i przeciwdziałania dyskryminacji; 2.2. Trendy demograficzne a różnorodność zasobów ludzkich; 2.2.1. Międzynarodowe trendy demograficzne; 2.2.2. Tendencje demograficzne w Europie; 2.2.3. Trendy demograficzne dla Polski; 2.3. Wyzwania dla zarządzania organizacją z perspektywy zmian demograficznych; 2.3.1. Płeć; 2.3.2. Wiek; 2.3.3. Niepełnosprawność; 2.3.4. Rasa/pochodzenie etniczne; 2.3.5. Religia; 2.3.6. Orientacja seksualna; Rozdział 3: Zarządzanie różnorodnością w organizacji – motywy, korzyści i bariery; 3.1. Motywy implementacji koncepcji zarządzania różnorodnością w organizacji; 3.2. Zarządzanie różnorodnością wobec zmian w otoczeniu organizacji; 3.3. Korzyści z zarządzania różnorodnością w organizacji; 3.3.1. Perspektywa długookresowa; 3.3.2. Perspektywa średnio-krótkookresowa; 3.4. Dylematy pomiaru korzyści; 3.5. Bariery i wyzwania wobec zarządzania różnorodnością w organizacji; Rozdział 4: Kluczowe obszary wdrażania koncepcji zarządzania różnorodnością w organizacji; 4.1. Przywództwo; 4.2. Kultura organizacyjna; 4.3. Komunikowanie się w różnorodnej organizacji; 4.4. Zarządzanie zasobami ludzkimi a zarządzanie różnorodnością w organizacji; 4.5. Edukacja i szkolenia w zakresie różnorodności w organizacji; 4.6. Monitorowanie i analizowanie różnorodności w organizacji; 4.6.1. Zewnętrzne narzędzia oceny; 4.6.2. Wewnętrzny monitoring; 4.6.3. Obowiązek raportowania danych dotyczących różnorodności w organizacji; Rozdział 5: Zarządzanie różnorodnością w organizacjach w Polsce w świetle badań empirycznych; 5.1. Proces i metody badawcze; 5.2. Charakterystyka prób badawczych; 5.3. Zasięg regionalny podejmowanych działań w organizacjach; 5.4. Wiedza organizacji na temat zarządzania różnorodnością; 5.5. Charakter i zakres podejmowanych działań na rzecz różnorodności w organizacji; 5.6. Przegląd dobrych praktyk podejmowanych w organizacjach na rzecz równości i różnorodności; 5.7. Ewaluacja i monitoring danych personalnych z perspektywy różnorodności; 5.8. Korzyści i bariery w zarządzaniu różnorodnością w opinii organizacji; Rozdział 6: W kierunku organizacji otwartej na różnorodność – autorski model zarządzania różnorodnością w organizacji; 6.1. Autorski model zarządzania różnorodnością w organizacji; 6.1.1. Założenia do budowy modelu (konstrukty); 6.1.2. Zasady modelu; 6.1.3. Holistyczny model zarządzania różnorodnością w organizacji; 6.1.4. Obszary wertykalne; 6.1.5. Zarządzanie różnorodnością w organizacji – architektura 5P; 6.2. Budowanie organizacji otwartej na różnorodność? Poziomy dojrzałości; Rozdział 7: Architektura zarządzania różnorodnością w organizacjach w świetle badań własnych; 7.1. Metodyka badania i charakterystyka próby badawczej; 7.2. Architektura 5P – podsumowanie; 7.3. Rozkład wskaźników architektury 5P; 7.4. Wzajemnie relacje między obszarami architektury 5P; 7.5. Uwarunkowania wewnętrzne zarządzania różnorodnością; 7.6. Wiedza na temat zarządzania różnorodnością a intensywność jego wdrażania. [O]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo