Tropem jeźdźca na słoniu

Autor:
Justyna Bednarek
Ilustracje:
Katarzyna Trzeszczkowska
Wydawcy:
Saga Egmont (2019)
IBUK Libra (2019)
Legimi (2019)
Wydawnictwo Egmont Polska (2017-2018)
Wydane w seriach:
Poczytaj ze Mną
Literacki Egmont
dziennik
ISBN:
9788726127928, 978-83-281-2515-5
978-83-281-2985-6
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki
opowiadania
proza
rodzina
zbiory opowiadań

Słynny archeolog Witold Dobrowolski otrzymuje niezwykle pasjonujące zadanie odnalezienia etruskiego grobowca. Nie posiada się ze szczęścia, jednak mina nieco mu rzednie, gdy dowiaduje się, że wraz z nim do Tarkwinii pojedzie jego niezbyt lubiany kolega, doktor Śmietana. Każdy z badaczy obierze własną drogę do wykonania powierzonego im zadania."Tropem jeźdźca na słoniu" jest dziennikiem prowadzonym przez Witolda. Zapiski zawierają nie tylko opisy zmagań z rozwikłaniem tajemnicy starych manuskryptów, ale i jego relacji z córką. Czy dziewczynka będzie odciągać ojca od pracy naukowej? A może wręcz przeciwnie, jej pomoc przyda się w rozwiązaniu zagadki? Książka Justyny Bednarek należy do serii "Poczytaj ze mną", skierowanej do dzieci w wieku 3-7 lat. Misją serii jest wprowadzenie dzieci w świat wiedzy o literaturze. Poprzez lekturę fascynujących opowieści najmłodsi czytelnicy poznają różne formy i gatunki literackie. Wspólne czytanie kształtuje w dzieciach nawyk sięgania po książki i pobudza wyobraźnię. Może być doskonałym sposobem na rodzinne spędzanie czasu wolnego!Seria "Poczytaj ze mną" wprowadza dzieci w świat literackich gatunków, form i konwencji. Zachęca do wspólnego czytania i przeżywania historii bohaterów. Najmłodsi czytelnicy poznają różne odcienie i barwy literatury od świata baśni i fantasy po powieści przygodowe i kryminalne. Każdy znajdzie coś dla siebie! Do współpracy zaproszeni zostali znani i lubiani autorzy literatury dla dzieci oraz znakomici ilustratorzy. Wspólnie stworzyli serię, która może stanowić bardzo interesujące wprowadzenie w świat wiedzy o literaturze.Baśniowe historie wciągają dzieci w świat tradycyjnych motywów, od lat wykorzystywanych w kulturze. Powieści fantastyczne pobudzają wyobraźnię, a przygodowe pomagają w zrozumieniu otaczającego świata. Humor, którego nie brakuje, rozładowuje napięcie i stres, pozwalając zachować dystans do rzeczywistości. "Poczytaj ze mną" to doskonały start w podróży po świecie literatury, który jest wspaniałą zabawą dla całej rodziny!

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo