Tropem jeźdźca na słoniu

Autor:
Justyna Bednarek
Ilustracje:
Katarzyna Trzeszczkowska
Wydawcy:
Saga Egmont (2019)
IBUK Libra (2019)
Legimi (2019)
Wydawnictwo Egmont Polska (2017-2018)
Wydane w seriach:
Poczytaj ze Mną
Literacki Egmont
dziennik
ISBN:
9788726127928, 978-83-281-2515-5
978-83-281-2985-6
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki
opowiadania
proza
rodzina
zbiory opowiadań

„- Panie Witoldzie, choć pana ubiór często pozostawia wiele do życzenia, postanowiłem dać panu szansę. Pojedzie pan na wykopaliska! O takiej możliwości marzyłem od lat! Będę wreszcie kopał w ziemi i znajdował zaginione miasta, domy, sprzęty - kto wie, może nawet trafi się jakiś pradawny szkielet...” „Tropem jeźdźca na słoniu” to DZIENNIK, czyli notatki pisane codziennie bądź co kilka dni. Piszę się go głównie po to, by chwile czy zdarzenia zostały z nami na zawsze. Ten dziennik to zapiski archeologa - Witolda Dobrowolskiego. Trochę zmyślone na potrzeby książki. Gdy pewnego dnia profesor Bębenek informuje Witolda o tym, że pojedzie do Tarkwinii na wykopaliska, ten nie posiada się ze szczęścia. Gorzej, że pojedzie tam z nim nielubiany kolega, doktor Śmietana. Badacze dostają za zadanie odnalezienie etruskiego grobowca jeźdźca na słoniu. Każdy z nich będzie miał swój sposób na poradzenie sobie z tym zadaniem. Czy rzeczywiście tylko łopata i kopanie w ziemi to narzędzia pracy archeologa? Czy może w inny sposób można odkryć zagadki przeszłości? Poczytajcie ze mną… Literatura ma wiele barw. Dzięki serii „Poczytaj ze mną” dziecko może je dostrzec, bo wspiera ona poznawanie gatunków i form literackich. Reportaż, fabuła, dziennik, kryminał, biografia i wiele innych… Warto pokazać je dzieciom, by odkryły bogactwo utworów literackich. Seria jest również doskonałym narzędziem do kształtowania nawyku wspólnego czytania i wspólnego przeżywania emocji towarzyszących lekturze. „Poczytaj ze mną” tworzą czołowi współcześni polscy autorzy i ilustratorzy.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo