Ogród Zuzanny: Miłość zostaje na zawsze

Inne tytuły:
Ogród Zuzanny T. 1,
Autorzy:
Justyna Bednarek
Jagna Kaczanowska
Lektorzy:
Magda Karel
Magdalena Karel
Wydawcy:
Grupa Wydawnicza Foksal (2018)
Biblioteka Akustyczna (2018)
Wydane w seriach:
Audiobook
Audiobook - Biblioteka Akustyczna
książka do słuchania
ISBN:
978-83-272-4757-5, 978-83-280-5035-8
Autotagi:
audiobooki
CD
druk
książki
powieści
proza
4.0

Mężczyzna, którego ciągle kochasz. Wiadomość, którą chcesz mu przekazać. Uczucia ukryte między płatkami kwiatów. Zuzanna i Adam poznali i pokochali się na studiach, jednak nie dane było im być razem. Adam wyjechał na studia za granicę, po jakimś czasie ożenił się i przejął zarząd nad majątkiem teściów. Zuzanna zaś rzuciła studia, krótko była mężatką, a od lat samotnie wychowuje dziecko. Jednak los jest przewrotny i - po trzynastu latach - spotykają się na nowo. Adam zamawia projekt ogrodu, którym zajmować się ma właśnie Zuzanna. Kobieta postanawia przekazać mu wiadomość ukrytą w roślinach. W końcu nie od dziś fascynuje ją wiktoriański język kwiatów, często pisze w ten sposób wiadomości do swoich bliskich. Czy Adam zdoła zrozumieć ukryte przesłanie?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • ustyna Bednarek. Jagna Kaczanowska - OGRÓD ZUZANNY cz. I cyklu "MIŁOŚĆ ZOSTAJE NA ZAWSZE". • Miłość, rodzina, przyjaźń - to zapowiadane tematy tegoż cyklu, a jego cz. I to piękna opowieść o sile uczuć wyrażonych w niesamowity sposób, a mianowicie przy pomocy WIKTORIAŃSKIEGO JĘZYKA KWIATÓW. • Tak Zuzanna pragnie opowiedzieć Adamowi - znajomemu z lat studenckich, z którym niespodziewanie spotyka się po 13 latach, by zaprojektować mu ogród - o skutkach pewnego wieczoru. • Czy Adam odczyta przekaz "napisany" przepiękną kompozycją rabat kwiatowych? • Powieść cechuje różnorodność bardzo ciekawych wątków np: proboszcza Fąfary i jego motocyklowej drużyny Aniołów, przyjaciółek Zuzanny - Wioli i Kazi, ekologa Jacka Wtorka, małżeństwa Kozaków, młodego Ukraińca Jurko i wielu innych bohaterów. • Barwną postacią jest 90 - letnia babcia Cecylia Czaplicz i jej historia życia na Kresach, a w ogóle duch opatrznościowy pozostałych pań Czaplicz - Zuzanny i Krystyny oraz prawnuka Wojtka. • Polecam tę, przeczytaną jednym tchem, cz. I cyklu z ciekawym sposobem narracji, humorem, realizmem i barwnością postaci, swojskim klimatem Starej Leśnej i duchem przeszłości.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo