Skarpetka na tropie, czyli Kto ukradł złoty guzik?:

porcja zagadek, kolorowanek, śmiechu i zabawy

Autor:
Justyna Bednarek
Ilustracje:
Daniel de Latour
Wydawca:
Wydawnictwo Poradnia K (2017-2022)
Wydane w seriach:
Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek
Skarpetkowa saga
Latawiec
ISBN:
978-83-63960-94-0, 978-83-66555-64-8
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
5.0

Mama i Tata małej Be wybierają się na randkę. Przeglądając garderobę, Mama orientuje się, że jej ulubiony, elegancki żakiet nie ma guzika. Jedna ze skarpetek odkrywa w sobie żyłkę tropcielki i postanawia odnaleźć zgubę; wyrusza na poszukiwania. Po drodze musi rozwikłać jeszcze wiele zagadek: kto zjadł całą czekoladę mamy chomika? Jak pomóc aktorom, którzy zapomnieli, jakie role odgrywają w przedstawieniu? Skarpetka ma na wszystko radę, ale złodzieja nie ma i nie ma. Czy będzie mogła liczyć na pomoc sroki? A może złodziej ukrył się w kawiarni, do której poszła Mama? Dzieci tropią rzezimieszka wraz z dzielną skarpetką-detektywem: przechodzą przez labirynt, rozwiązują krzyżówki, rebusy i po nitce do kłębka dochodzą do rozwiązania zagadki. Autorka znów pokazuje, że dla chcącego nic trudnego i warto podążać za głosem intuicji, a wtedy wiele rzeczy lepiej się uda. Także ta bohaterka pomaga wielu napotkanym bohaterom i zmienia ich los - a dzieci razem z nią.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo