Opowieść panny młodej

Tytuł oryginalny:
Otoyomegatari
Inne tytuły:
Opowieść panny młodej 8
Scenariusz:
Kaoru Mori
Tłumacz:
Paulina Ślusarczyk
Wydawca:
Studio JG Jan Godwod (2017)
ISBN:
978-83-8001-197-7
Autotagi:
druk
film i wideo
ikonografia
książki
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Wola m.st. Warszawy - Katalog centralny
5.0 (2 głosy)

Manga, ósma część cyklu. Miasto, w którym mieszkają Karluk i Amira bardzo ucierpiało po ostatnim najeździe. Dom Pariyi został doszczętnie spalony, a więc z dymem poszedł cały jej posag. Ponowne uzbieranie tkanin i przygotowanie haftów może zająć nawet trzy lub cztery lata. Czy Omar będzie chciał tak długo czekać na swoją wybrankę? Nie mówiąc już o tym, że Pariya wyjątkowo kiepsko radzi sobie ze sztuką władania igłą... Amira wraz z mężem przyjmują pod dach dziewczynę z jej rodziną i postanawiają zrobić wszystko, aby im pomóc.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo