Wielka księga emocji

Tytuł oryginalny:
Gran libro de las emociones
Autorzy:
Esteve Pujol i Pons
Rafael Bisquerra Alzina
Ilustracje:
Carles Arbat
Tłumacz:
Katarzyna Gajos
Wydawca:
Wydawnictwo Jedność (2017)
ISBN:
978-83-7971-559-6
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Źródło opisu: Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Pile - Katalog główny

Ta wspaniała księga wprowadza dzieci w fascynujący świat emocji, czyli w świat uczuć. Na jej stronach przedstawione zostały baśnie i opowieści, w których wyeksponowano rozmaite uczucia ich bohaterów. Wszystko po to, by dzieci potrafiły rozpoznawać i nazywać emocje i by potrafiły okazywać je w sposób kontrolowany i adekwatny do sytuacji. Nie ma uczuć dobrych i złych, ale, każdy się chyba z tym zgodzi, nie powinniśmy okazywać szalonej radości w miejscu, gdzie wymagana jest od nas cisza i skupienie, np. w urzędzie czy podczas szkolnych zajęć, podobnie jak umiejętność nieokazywania złości czy gniewu cechuje człowieka opanowanego i kulturalnego. Gniew, strach, radość, wdzięczność, smutek… to tylko niektóre z emocji, które zostaną oswojone dzięki tej pięknej i mądrej księdze. Zapraszamy do odkrywania świata emocji. To wspaniała wędrówka w głąb siebie i fascynująca przygoda.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo