Monster

Tytuł oryginalny:
Monster kanzenban
Inne tytuły:
Monster T. 9
Ilustracje:
Naoki Urasawa
Tłumacz:
Radosław Bolałek
Wydawca:
Hanami (2024)
ISBN:
978-83-65520-10-4, 978-83-67799-25-6
Autotagi:
beletrystyka
druk
ikonografia
komiksy
komiksy i książki obrazkowe
książki
5.0

Dawno, dawno temu istniało miasteczko w dolinie. Ludzie żyli sielsko w tym spokojnym miasteczku. Mieszkał tam też potwór w przebraniu, który przestał być zły i zaczął pomagać mieszkańcom. Jednak pewnego dnia przyjechał tam diabelski posłaniec. Ludzie zaczęli się wzajemnie mordować, a miasteczko zniknęło z powierzchni ziemi. Diabelski posłaniec chciał złapać potwora. To monstrum zwie się Franz Bonaparta! Jak myślicie, jak prawdziwy człowiek może stać się fikcyjną postacią? Odpowiedź jest prosta. Wystarczy usunąć wszystkich, którzy go znają lub znają jego przeszłość. Musi stać się jedyną osobą, która wie o swoim istnieniu. Ktoś faktycznie próbował to zrobić, usiłując popełnić „idealne samobójstwo”. Ale nie udało mu się zniszczyć wszystkiego. I w ten sposób bezimienny potwór stał się prawdziwym człowiekiem [opis wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo