Pippi Pończoszanka

Autor:
Astrid Lindgren (1907-2002)
Tłumacz:
Irena Szuch-Wyszomirska (1912-1986)
Kompozytor:
Sambor Dudziński
Ilustracje:
Zbigniew Piotrowski (1903-1963)
Ingrid Vang Nyman (1916-1959)
Lektor:
Edyta Jungowska
Wydawcy:
Wydawnictwo Nasza Księgarnia (2008-2015)
Jung-off-ska Edyta Jungowska (2010)
Wydane w seriach:
Książka do Nieczytania
ISBN:
978-83-62264-00-1
Autotagi:
5.0

Śpi z głową pod kołdrą i butami na poduszce. Tłucze naczynia zamiast je pozmywać i nie zna tabliczki mnożenia. Za to potrafi podnieść konia, nie boi się duchów ani tygrysów, poświęci wszystko dla swoich przyjaciół i wyciągnie ich nawet z paszczy rekina. Dzięki niej wiesz, że warto mówić to, co się myśli, pozostać niezależnym i nie poddawać się w najtrudniejszych sytuacjach. Poznajcie Pippi Pończoszankę. Do zabawy z Pippi zaprasza Edyta Jungowska. Jej ciepły i pełen charakteru głos wydaje się być stworzony do opowieści i tej szalonej i dzielnej dziewczynce. Czyta Edyta Jungowska.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Pippi w wykonaniu Edyty Jungowskiej jest Świetna!
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo