Hedwiga

Tytuł oryginalny:
Hedvig!
Autor:
Frida Nilsson
Ilustracje:
Anke Kuhl
Tłumacz:
Barbara Gawryluk
Wydawca:
Wydawnictwo Dwie Siostry (2017-2020)
ISBN:
978-83-65341-63-1, 978-83-8150-154-5
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
rodzina
Więcej informacji...
5.0 (3 głosy)

Trzecia na polskim rynku książka szwedzkiej pisarki literatury dziecięcej, laureatki Nagrody Astrid Lindgren dla szwedzkich pisarzy. Poprzednio: „Moja mama gorylica” (p.19/14) i „Prezent dla Cebulki” (p.3/15). To pierwszy z czterech jak dotąd tomików cyklu o przygodach rezolutnej siedmioletniej dziewczynki (Hedwiga) i o jej pierwszym roku w szkole. Książeczka jest pełna humoru, budzi emocje i wzrusza, można w niej odnaleźć inspiracje twórczością Astrid Lindgren, porusza wiele tematów, które można przedyskutować z dziećmi. Postać siedmioletniej bohaterki jest bardzo naturalna, czasem przekraczająca granice w zabawie i zachowująca się w sposób naganny, dzieciom nietrudno będzie się z nią utożsamić. Dorosłym w książce również zdarzają się zachowania kontrowersyjne, mało wychowawcze, ale zostają przedstawione dowcipnie i z humorem (np. tata – dziennikarz, prowokacyjnie mówi córce, że da jej pieniądze jeśli nie pójdzie na spotkanie dla dzieci w kościele, ale zostaje zgromiony przez mamę, która zgłasza Hedwigę na to spotkanie; jest też mało pedagogiczne zachowanie katechetki, które zniechęca Hedvigę do uczestniczenia w kościelnych spotkaniach). Wśród książkowych wątków pojawią się m.in. samotność jedynaka, pierwsza szkolna przyjaźń, ucieczka z domu oraz mnóstwo szkolnych, łobuzerskich psikusów sprawianych kolegom i nauczycielom. Książka ciekawa, warta polecenia, przyjemnie zilustrowana, z dużą czcionką, wydana w szytej, twardej oprawie, może się spodobać dzieciom w wieku wczesnoszkolnym.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Moja 6- latka jest zachwycona przygodami Hedwigi. Hedwiga nie jest grzeczną i przykładną dziewczynką, bo miewa dość niemiłe w skutkach pomysły ale właśnie dlatego jest idealną bohaterką dla mojego dziecka. Córka codziennie nie mogła się doczekać kolejnego rozdziału książki a teraz musimy poszukać pozostałych części przygód niedoskonałej, cudnej Hedwigi.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Frida Nilsson
Ilustracje:Anke Kuhl
Tłumacz:Barbara Gawryluk
oraz:Barbara Gawryluk
Wydawca:Wydawnictwo Dwie Siostry (2017-2020)
ISBN:978-83-65341-63-1 978-83-8150-154-5
Autotagi:beletrystyka bibliografie druk epika książki literatura literatura piękna literatura stosowana opowiadania powieści proza rodzina
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 9 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo