Wsparcie młodzieży i dorosłych z zaburzeniami ze spektrum autyzmu:

teoria i praktyka

Redakcja:
Katarzyna Patyk
Maria Panasiuk
Wydawca:
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne (2017-2023)
ISBN:
978-83-7489-702-0, 978-83-8258-125-6
Autotagi:
druk
książki
publikacje naukowe

Część1. Adolescencja i wczesna dorosłość osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu: zagadnienia psychologiczno-medyczne; Rozdział 1: Psychologiczne aspekty dojrzewania i wczesnej dorosłości osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu – Anna Stypuła; Rozdział 2: Autyzm w biegu życia jednostki. Namysł osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu nad stanem samoświadomości oraz nad własną przeszłością i przyszłością – Elżbieta Maria Minczakiewicz; Rozdział 3: Społeczno-komunikacyjne uwarunkowania rozwoju teorii umysłu u osób ze spektrum autyzmu. Od narodzin ku dorosłości – Barbara Winczura; Rozdział 4: Temporalny aspekt funkcjonowania osoby z autystycznym spektrum zaburzeń – Joanna Kossewska; Rozdział 5: Zaburzenia psychiatryczne współwystępujące u adolescentów i młodych osób dorosłych z autyzmem i zespołem Aspergera strategie leczenia – Bożena Śpila; Rozdział 6: Specyfika zaburzeń neurologicznych w przypadku osób ze spektrum autyzmu; Część 2. Wybrane kierunki działań strategicznych w opiece nad osobami z diagnozą zaburzeń ze spektrum autyzmu. Zastosowania praktyczne; Rozdział 7: Model Pozytywnego Wspierania Zachowań w przełamywaniu barier na drodze do integracji społecznej i aktywizacji zawodowej młodzieży i dorosłych z zaburzeniami ze spektrum autyzmu – Wojciech Sekta, Anna Skierczyńska; Rozdział 8: Trening umiejętności społecznych dla osób znASD. Założenia programowe uwzględniające wyzwania okresu dojrzewania – Małgorzata Ciemborowicz, Beata Koczur; Rozdział 9: Zasady tworzenia przyjaznego środowiska sensorycznego dla osób z autyzmem – Katarzyna Patyk, Grzegorz Borkowski; Rozdział 10: Farma Życia szansą na godne życie dorosłych osób z autystycznym spektrum zaburzeń – Alina Perzanowska; Rozdział 11: Przygotowanie zawodowe osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu na przykładzie działalności fundacji MADA Warsztat Terapii Zajęciowej – Jan Reszkiewicz; Rozdział 12: Przygotowanie osób z autystycznym spektrum zaburzeń do dorosłego życia w założeniach programowych lubelskiego oddziału Krajowego Towarzystwa Autyzmu – Iwona Mróz, Teresa Wojtachnia; Część 3. Sytuacja rodziny osoby z autyzmem: kierunki wsparcia społeczno-specjalistycznego; Rozdział 13: Wyzwania rodzicielskie związane z okresem dojrzewania osoby z autyzmem – Katarzyna Patyk, Maria Panasiuk; Rozdział 14: Profesjonalna pomoc rodzinie z dzieckiem lub dorosłym z ASD. Terapia rodzinna – Iwona Gryniuk-Toruń; Rozdział 15: Ubezwłasnowolnienie a autonomia dorosłych osób z autyzmem – Michał Piotr Stępień; Rozdział 16: Analiza prawna możliwości wsparcia przez instytucje państwowe rodzin osób z autystycznym spektrum zaburzeń – Joanna Olszewska. [JK]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo