Jak zrozumieć dziecko?:

wpływ ciała i umysłu na dziecięce emocje i zachowania

Tytuł oryginalny:
Brain-body parenting
how to stop managing behaviour and start raising joyful, resilient kids,
Autor:
Mona Delahooke
Tłumacz:
Justyna Rudnik
Wydawcy:
Samo Sedno (2022)
Edgard Mariusz Jachimczuk
ISBN:
978-83-67219-19-8, 978-83-67219-66-2
978-83-67219-66-2
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
poradniki

Masz czasami wrażenie, że twoje dziecko robi ci na złość? Żadne rozmowy, tłumaczenia, nagrody czy zachęty nie działają, gdy próbujesz nakłonić je do współpracy? Dr Mona Delahooke, psycholożka kliniczna i terapeutka, wyjaśnia, że za każdym zachowaniem dziecka stoi jakaś konkretna potrzeba i nie zawsze jest ono w stanie kontrolować swoich reakcji ze względu na powoli dojrzewający układ nerwowy. Zamiast więc dyscyplinować dziecko, lepiej skorzystać z podejścia uwzględniającego jego psychologię i biologię - sensoryczne doświadczenia i emocje. W tym poradniku dowiesz się, jak: - poznać po zachowaniu dziecka, z czym sobie akurat nie radzi, aby właściwie na to odpowiedzieć, - dostrzegać i interpretować sygnały ciała wysyłane przez dziecko, - dbać o dobre samopoczucie malucha z szacunkiem dla jego potrzeb, wspierając jego rozwój emocjonalny i umiejętności społeczne, - w końcu przestać się obwiniać i stresować decyzjami, jakie codziennie podejmujesz w związku z rolą rodzica. O autorce: dr Mona Delahooke - licencjonowana psycholożka kliniczna z ponad trzydziestoletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi i ich rodzinami. Członkini Amerykańskiego Towarzystwa Psychologicznego. Autorka książki Co kryje zachowanie? Prowadzi liczne wykłady, szkolenia i konsultacje dla rodziców, organizacji oraz szkół. Mieszka i pracuje w rejonie Los Angeles. O książce: Jako rodzice często szukamy idealnej instrukcji obsługi dziecka. Tymczasem najskuteczniejszą strategią jest uważna obserwacja sygnałów płynących z jego ciała. Zamiast oceniać, najpierw włączamy ciekawość i jednocześnie dbamy o swój dobrostan. Dopiero wtedy możemy pomóc dziecku wyregulować jego układ nerwowy. Relacja oparta na bezpieczeństwie i miłości tworzy warunki do harmonijnego rozwoju. Dr Mona Delahooke pięknie przypomina o tym, co w rodzicielstwie jest najważniejsze. Agnieszka Pawłowska, psycholożka, nauczycielka mindfulness i compassion, autorka serii książek Kraina uważności, agnieszka-pawlowska.com.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo