Bajki, które uczą, jak być szczęśliwym

Tytuł oryginalny:
Cuentos para educar niños felices
Autor:
Begoña Ibarrola ...
Tłumacz:
Katarzyna Okrasko
Ilustracje:
Jesús Gabán ...
Wydawcy:
Finebooks (2018-2022)
Finebooks - Grupa Wydawnicza Adamantan (2017-2022)
Grupa Wydawnicza Adamantan (2020)
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
poradniki
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...
5.0

Wszyscy rodzice pragną szczęścia dla swoich dzieci. Nie wszyscy jednak potrafią je nauczyć, jak być szczęśliwym. Specjaliści uważają, że jest możliwe takie wycho­wanie dzieci, które pozwoli im cieszyć się pełnią szczęścia. "Bajki, które uczą, jak być szczęśliwym" otwierają cykl trzech zbiorów opowiadań rozwijających inteligencję emocjonalną u dzieci. Każdy rozdział zawiera dwie bajki. Ich sympatyczni bohaterowie ukazywani są w sytuacjach, dzięki którym dzieciom łatwiej jest zrozumieć i przyswoić określone umiejętności i postawy. Bajkom towarzyszą wskazówki dla rodziców oraz propozycje wspólnych zajęć i zabaw z dziećmi. Begoña Ibarrola to hiszpańska psycholog i pedagog. Jej książki dla dzieci i poradniki dla rodziców od lat cieszą się ogromną popularnością. Dla dzieci w wieku 3-6 lat, rodziców, opiekunów i wychowawców. (https://www.empik.com/bajki-ktore-ucza-jak-byc-szczesliwym-ibarrola-begona,p1162723318,ksiazka-p)
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Współczesny rynek wydawniczy dla dzieci zdumiewa mnogością publikacji. Jakość tego morza literatury jest bardzo różnorodna. Jednak wśród natłoku coraz to nowszych pozycji można natrafić na prawdziwe perły. Niewątpliwie do takich należą „Bajki, które uczą jak być szczęśliwym” autorstwa hiszpańskiej psycholog i pedagog Begoñy Ibarrola. • Całość składa się z 10 rozdziałów, stanowiących Dekalog rodziców, którzy chcą wychowywać szczęśliwe dzieci. W ich skład wchodzą bardzo istotne elementy składowe procesu wychowania, np. bezwarunkowa miłość, wspieranie autonomii dziecka, wychowanie w szczerości i uczciwości, atmosferze spokoju i harmonii, i wiele innych. Każdy z rozdziałów poprzedza krótkie, aczkolwiek bardzo konkretne objaśnienie celu danej treści. Skierowane do rodzica, wychowawcy, akcentuje istotę danej kwestii. Następnie czytamy naszym pociechom bajki, emanujące doskonałymi przykładami. Ich zwierzęcy bohaterowie mają wiele ludzkich cech i zachowań. Bywają zazdrosne, mają problem z uwierzeniem we własne siły, chcą być samodzielne lub są bardziej strachliwe, mają problemy z okazywaniem uczuć… Każdy z rozdziałów jest zwieńczony cennymi wskazówkami dla rodzica oraz propozycjami zabaw nawiązujących do przeczytanej treści. • To książka, na którą każdy rodzic powinien zwrócić uwagę. Niezwykle pomocna w procesie wychowania dziecka z ogromem wskazówek i objaśnień. Napisana pięknym językiem. Całości dopełniają ilustracje Jesúsa Gabána, barwne, a zarazem subtelne. To jedna z takich pozycji, która czytana wspólnie rozwija zarówno dziecko, jak i rodzica. Z pewnością każdy z opiekunów pragnie szczęścia dla swoich dzieci. Jednak jeśli sami nie znamy drogi do tego psychicznego dobrostanu, to jak możemy jej uczyć nasze dzieci? Bycie szczęśliwym w życiu to wielka sztuka, którą, świadomie lub nie, przekazujemy swoim pociechom poprzez swoje wzorce osobowe, nasze podejście do spraw życiowych, wartości itp. Drodzy rodzice, szczęśliwe dzieci, zadowolone z siebie, dobrze rozwinięte intelektualnie i emocjonalnie, inteligentne, otwarte, zintegrowane ze społeczeństwem to nie utopia. Powyższa pozycja służy nieocenioną pomocą. Szukajcie jej w filiach Biblioteki Kraków i czerpcie z niej wiedzę garściami. Wspaniałej lektury!
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Begoña Ibarrola Jesús Gabán Begon?a. Ibarrola
Tłumacz:Katarzyna Okrasko
Ilustracje:Jesús Gabán Anne Decis
Wydawcy:Finebooks (2018-2022) Finebooks - Grupa Wydawnicza Adamantan (2017-2022) Grupa Wydawnicza Adamantan (2020)
ISBN:9788373504738 978-83-7350-165-2 978-83-7350-181-2 978-83-7350-489-9 978-83-7350-496-7
Autotagi:beletrystyka druk epika ikonografia książki literatura literatura piękna literatura stosowana opowiadania poradniki poradniki i przewodniki proza rodzina zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 27 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo