Anatomia hatha jogi:

podręcznik dla uczniów, nauczycieli i praktykujących

Tytuł oryginalny:
Anatomy of hatha yoga
a manual for students, teachers and practitioners
Autor:
H. David Coulter
Tłumacz:
Rafał Gadomski
Wydawcy:
Zielone Wydawnictwo (2018-2024)
A-ti Information Services Anetta Konstantowska (2017)
IBR Focus (2008)
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
publikacje fachowe
Więcej informacji...

Podręcznik dla uczniów, nauczycieli i praktykujących hatha jogę łączący współczesne rozumienie anatomii i fizjologii z wiedzą i doświadczeniem joginów. David Coulter łączy punkty widzenia oddanego jogina oraz byłego profesora anatomii i badacza na dwóch liczących się amerykańskich uczelniach medycznych. Wyznaczył on sobie ambitny cel połączenia współczesnego naukowego rozumienia anatomii i fizjologii ze starożytną praktyką hathajogi. Rezultatem tego oczywistego dzieła miłości jest książka, która przedstawia hathajogę za pomocą naukowego języka, jednocześnie honorując jej tradycje.(…) Pożyteczna zarówno jako podręcznik jak i jako publikacja "Anatomia hatha jogi" jest książką, którą wszyscy poważni nauczyciele i praktykujący zechcą mieć na swojej półce. Będzie również użyteczna dla sympatyzujących z jogą lekarzy – a jest nas coraz więcej – jak też dla fizykoterapeutów i innych specjalistów.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:a manual for students, teachers and practitioners
Autor:H. David Coulter
Tłumacz:Rafał Gadomski
Wydawcy:Zielone Wydawnictwo (2018-2024) A-ti Information Services Anetta Konstantowska (2017) IBR Focus (2008)
ISBN:978-83-62957-16-3 978-83-65852-11-3 978-83-65852-21-2 978-83-65852-34-2 978-83-65852-52-6 978-83-926196-1-1
Autotagi:druk książki literatura literatura stosowana podręczniki publikacje dydaktyczne publikacje fachowe publikacje naukowe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 8 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo