Efektor

Autor:
Thomas Arnold
Wydawcy:
Wydawnictwo G3 (2024)
Agencja Reklamowo-Wydawnicza Vectra (2017-2020)
Legimi (2018)
Wydane w seriach:
DETEKTYW DAVID ROSS
DETEKTYW DAVID ROSS T. 1-4
ISBN:
978-83-60891-94-0, 978-83-970262-2-3
Autotagi:
beletrystyka
druk
książki
powieści
proza
5.0 (2 głosy)

David Ross – starszy detektyw wydziału zabójstw z Cleveland – zostaje zawieszony w obowiązkach służbowych za napaść na aresztowanego. Na prośbę pewnej kobiety jedzie do Michigan, gdzie zniknął jego były towarzysz broni, z którym kilka dni wcześniej odbył dziwną rozmowę. Wynajmowany przez Jamesa Adamsa pokój został przeszukany i zdewastowany, jednakże kamery ochrony motelu nie zarejestrowały niczego podejrzanego. Ross dochodzi do wniosku, że być może to sam Adams dokonał zniszczeń. Tylko… dlaczego? Piętrzą się niejasności, a spokojne miasteczko szybko ukazuje swoje drugie oblicze napiętnowane wydarzeniami, jakie rozegrały się w nim przed dekadą. Wszyscy bacznie przyglądają się nowemu przyjezdnemu, który zaczyna zadawać coraz bardziej niewygodne pytania.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Coraz częściej sięgam po książki polskich autorów i, szczerze mówiąc, proporcjonalnie często mnie zaskakują. "Efektor" to jedna z tych książek, po których ma się tak zwanego kaca. Thomas Arnold stworzył tak genialną fabułę, która fenomenalnie się kończy i zostawia czytelnika głodnego, nienasyconego i czekającego na kolejną część. • • David Ross to detektyw z Cleveland, który po niefortunnym biegu zdarzeń zostaje zawieszony w pracy, dodatkowo postanawia nagiąć zasady i rozpoczyna prywatne śledztwo dotyczące tajemniczego zaginięcia jego byłego partnera Jamesa Adamsa, którego zniknięcie zgłosiła tajemnicza kobieta Liya Mercer. Tego czego się tam dowiedział w żadnym razie się nie spodziewał. Kiedy policjant zjawia się na miejscu wszystko wywraca się do góry nogami. Spokojne życie w małym mieście zostaje zakłócone, dochodzi do coraz większej liczby zabójstw, które łączy wspólny mianownik jakim jest zaginiony policjant, cmentarz przy kościele we Fraygo i Liya Mercer. To niesamowite, jak można połączyć kilka różnych oraz odległych sobie wątków i w przejrzysty, nieprzytłaczający, a także nieskomplikowany sposób przedstawić to czytelnikowi. Akcja nie jest wymuszona, każde zdarzenie jest przemyślane i ważne dla całej powieści, a dynamiczna historia z niebywale interesującymi intrygami, brutalnością bohaterów sprawia, że czytelnik całkowicie zatraca się w tym fikcyjnym świecie. Należy zwrócić uwagę na to, jak bardzo dobrą techniką przedstawiona jest praca policji. Możemy tam zauważyć lepsze i gorsze stosunki pomiędzy szefem a podwładnym, widzimy, że czasem można nagiąć pewne zasady jeśli mamy uzasadnione powody. Te aspekty są na prawdę bardzo dopracowane i szczegółowe co tylko podnosi moją ocenę o tej książce. Autor w subtelny sposób wodzi czytelnika za nos i zmusza go do wyciągania błędnych wniosków co do dalszych losów, a to tylko po to aby ostatecznie przygnieść go takim zakończeniem jakiego w życiu się nie domyśli. Po tej książce Thomas Arnold staje się moim ulubionym autorem, z ogromną ciekawością nadrobię poprzednie jego powieści. Z czystym sercem mogę porównać jego twórczość do Jamesa Pattersona, którego równie mocno cenię. • Polecam tę książkę każdemu czytelnikowi, nawet temu najbardziej wybrednemu. Myślę, że każdy z Was po tej lekturze będzie zaskoczony biegiem spraw. Ja już przeczytałam, teraz czas na Ciebie!
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo