Kolekcja nietypowych zdarzeń

Tytuł oryginalny:
Uncommon type: some stories
Autor:
Tom Hanks
Tłumacz:
Patryk Gołębiowski
Lektor:
Jacek Rozenek ...
Ilustracje:
Kevin Twomey
Wydawcy:
Wielka Litera (2017-2019)
Legimi (2017-2019)
Wydane w seriach:
Powieści i reportaże
W Audio
W Audio - Wielka Litera
Autotagi:
audiobooki
CD
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...
2.7 (9 głosów)

MP3. W debiutanckim zbiorze siedemnastu opowieści Tom Hanks dowodzi, że świat nie ma żadnych granic. Stworzeni przez niego bohaterowie są tak samo różnorodni i nieoczywiści jak jego aktorskie kreacje. Podróżują wokół ziemskiej orbity samodzielnie zbudowaną rakietą albo cofają się w czasie do 1939, tam zakochują się i decydują pozostać. Dla Hanksa znaczenie mają zarówno dziesięcioletni Kenny, który w swoje urodziny po raz pierwszy lata awionetką, rozwódka rozpoczynająca życie na nowo, jak i bułgarski emigrant Assan, który dociera do Nowego Jorku i próbuje tam przetrwać bez znajomości języka. Z dystansem i inteligentnym humorem aktor przygląda się również swojej rodzimej branży filmowej, której przedstawiciele budzą popłoch w księgowości wielomilionowymi gażami i monstrualnym ego. Podsłuchuje dziennikarzy, gdy z sentymentem wspominają złotą erę zawodu. Tom Hanks w swoich zaskakujących i bezpretensjonalnych krótkich prozach udowadnia, że jest nie tylko genialnym aktorem, ale także wyśmienitym prozaikiem, twórcą świadomym i zdystansowanym, pełnym mądrej empatii wobec ludzkich słabości i tęsknot. Panuje nad językiem, bawi się nim, igra frazą i (z) czytelniczą czujnością. Opowiadania spaja motyw maszyny do pisania - wehikułu marzeń, przedmiotu o magicznej mocy otwierania na świat, przekraczania barier czasu i przestrzeni, w końcu - czynienia nieśmiertelnym. Autor pozwala nam wierzyć, że maszyna do pisania to narzędzie, które w rękach właściwej osoby może wpłynąć na losy świata. W erze smartfonów, iPadów i laptopów Hanks pokazuje, jak wielką radość można czerpać z tradycyjnego pisania. I jeszcze większą - z czytania. Źródło: lubimyczytac.pl
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Powiem krótko - środek książki nie jest już tak udany jak jej okładka. Pan Hanks jest genialnym aktorem, ale z pisaniem mu chyba jednak nie po drodze. Koncepcja kilkunastu krótkich historii o codzienności z Nowym Jorkiem w tle jest zachęcająca. Czytając pierwsze stony książki trąci trochę Etgarem Keretem (na plus+), trochę "Dzikimi historiami" (bardzo na plus+) ale...na tych wrażeniach się kończy. Jak dobiegamy do zakończenia pierwszej opowiastki wiemy już, że ani nie będzie na końcu żadnego 'wow', ani morału ani na pewno niczego co wciśnie nas w fotel robiąc nam mindf.ck życia. Szkoda, bo czytanie historii typu -wyszłam z domu, kupiłam chleb, wróciłam do domu i włączyłam telewizor - nie jest zbyt odkrywcze. Może dla wielkiego aktora to coś zakrawającego o raj, ale nawet jeżeli wdrożymy tu filozofię i dopatrzymy się intencji Hanksa o wyłapywaniu subtelnych myśli czy zachowań - dalej będzie wiać brakiem głębszego sensu. I motyw maszyny do pisania mający na celu spajać książkę wcale w tym nie pomoże. Osobiście wyłapałam tam jedną historię dla siebie do której pewnie jeszcze wrócę (o dziewczynie kupującej maszynę) i nic poza tym. Główny motyw 4ki przyjaciół który pojawia się aż w trzech opowieściach jest tak irytujący i bezsensowny, że na prawdę zastanawiałam się tylko "pocopocopoco?!". Żałuję Tom, ale 6/10 i to głownie za ładną okładkę, dobre wydanie i jeden rozdział powieści.
  • Toma Hanksa wolę jednak oglądać.
  • Całkiem udany, dośc ciekawy, utrzymany w sentymentalnej atmosferze zbiór opowiadań. Nie wszystkie są na równym poziomie, ale ogólnie czyta się szybko, lekko i przyjemnie.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Tom Hanks
Tłumacz:Patryk Gołębiowski
Lektorzy:Jacek Rozenek Adam Bauman
Ilustracje:Kevin Twomey
oraz:Kevin Twomey
Wydawcy:Wielka Litera (2017-2019) Legimi (2017-2019)
Serie wydawnicze:Powieści i reportaże W Audio W Audio - Wielka Litera
ISBN:978-83-8032-120-5 978-83-8032-196-0 978-83-8032-197-7 978-83-8032-198-4 978-83-8032-215-8 978-83-8032-196-0
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD druk e-booki epika książki literatura literatura piękna MP3 nagrania opowiadania proza zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 37 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo