Ruda przyjaciółka

Autor:
Aniela Cholewińska-Szkolik
Lektor:
Hanna Kinder-Kiss
Ilustracje:
Aneta Kryszak
Wydawcy:
Fundacja Klucz na Rzecz Edukacji i Upowszechniania Czytelnictwa Osób Niewidomych i Słabowidzących (2019)
Wydawnictwo Zielona Sowa (2017)
Wydane w seriach:
Przyjaciele zwierząt
ISBN:
978-83-66346-08-6, 978-83-8073-547-7
Autotagi:
beletrystyka
CD
DAISY
druk
książki
powieści
proza
5.0

Amelka zaprzyjaźnia się w szkole z Zosią. Pewnego dnia całą klasą jadą na szkolną wycieczkę do lasu. Niestety, nie wszystkie dzieci zachowują się tam właściwie i zostawiają śmieci. Bardzo nie podoba się to Amelce, ale jeden z kolegów zaczyna się z niej naśmiewać.Pan Adam i Wojtek znajdują wiewióreczkę, która wypadała z dziupli. Mała ma złamaną łapkę i potrzebuje troskliwej opieki. Mała wiewiórka trafia do domu Zosi. Amelka i Zosia robią wszystko, by jak najlepiej zaopiekować się małą pacjentką. Wiewiórka wraca do zdrowia. Uwielbia się wspinać, skakać. Pewnego dnia wymyka się przez niedomknięte okno. Po długich poszukiwaniach dzieci znajdują zwierzątko, jednak jest ono przerażone i bardzo osłabione. Wiewiórka długo wraca do siebie - czuje się zagubiona i bardzo się boi. Niestety, nie jest w stanie wrócić do lasu - jej złamana łapka nie zagoiła się jak należy i zwierzątko nie poradzi sobie samo na wolności. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska wydaje zgodę na to, by zwierzę zostało w domu, wśród ludzi.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Przecudna i super książka. • Polecam!!!
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo