Róża z Wolskich

Autor:
Małgorzata Gutowska-Adamczyk
Wyd. w latach:
2010 - 2019
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
powieści
Więcej informacji...
4.1 (24 głosy)

Iga Toroszyn, współwłaścicielka cukierni Pod Amorem, ma powody do niepokoju. Z muzeów na całym świecie w tajemniczych okolicznościach giną obrazy Rose de Vallenord. Trzeba więc zabezpieczyć przed kradzieżą należący do rodziny portret Tomasza Zajezierskiego. Tylko czy to na pewno dzieło słynnej rudowłosej malarki, która przed laty uwiodła młodego hrabiego? Odpowiedzi na to pytanie poszuka Nina, historyczka sztuki z Warszawy. W tym celu wyruszy do Paryża, tak jak ponad sto lat wcześniej Róża z Wolskich. Małgorzata Gutowska-Adamczyk zabiera czytelników w niezapomnianą podróż do dziewiętnastowiecznej Francji, snując opowieść o niezwykłej kobiecie: malarce, emancypantce, skandalistce. O jej pasji, pragnieniach, romansach. Równie ważnym bohaterem książki czyni Paryż – miasto magiczne, w którym spełniają się marzenia. Po bestsellerowej „Cukierni Pod Amorem” zapraszamy na kolejną wyśmienitą ucztę literacką, która urzeka opowieścią o czasach minionych, pełnych nostalgicznego piękna. Nieważne, czy Małgorzata Gutowska-Adamczyk pisze o dziewiętnastowiecznym Paryżu, czy fikcyjnym Gutowie – czytelnik zawsze czuje się tak, jakby w tych miejscach po prostu był. A Róża z Wolskich okazuje się jeszcze bardziej frapującą i wielowymiarową postacią, niż zapowiadało się to w „Cukierni Pod Amorem”. Agnieszka Sikorska-Celejewska, pisarka, dziennikarka Autorka tworzy ulotny portret miasta, którego w takim kształcie nie mamy już szansy odwiedzić. Powieściowy Paryż z czasów belle époque fascynuje i urzeka, a barwni bohaterowie, służący nam za przewodników, czynią tę niezwykłą podróż w czasie i przestrzeni jeszcze bardziej wyjątkową. Danuta Stenka, aktorka Małgorzata Gutowska-Adamczyk – absolwentka Wydziału Wiedzy o Teatrze warszawskiej PWST (obecnie Akademia Teatralna), autorka bestsellerowej trzytomowej sagi „Cukiernia Pod Amorem”. Zadebiutowała jako scenarzystka serialu „Tata, a Marcin powiedział…”. Wydała m.in. powieści: „110 ulic”, „220 linii”, „Niebieskie nitki”, „13. Poprzeczna”, „Wystarczy, że jesteś”, „Serenada, czyli moje życie niecodzienne”, „Mariola, moje krople...” oraz mikropowieść „Jak zabić nastolatkę (w sobie)?”. Wersję sceniczną tej ostatniej pt. „Czterdziestka w opałach” w reżyserii Wojciecha Adamczyka, prywatnie męża pisarki, wykonuje Katarzyna Żak. Autorka jest laureatką nagrody „Książka Roku 2008”, przyznawanej przez Polską Sekcję IBBY, za powieść „13. Poprzeczna”. Mieszka z mężem, synami Maciejem i Piotrem oraz sukami Mambą, Neską i Milką w Warszawie-Aninie.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Polecam książkę ze wzg na fascynujący opis życia różnych klas społecznych w Paryżu, bowiem bohaterski przemierzyły długą drogę od skrajnej nędzy aż do luksusów "bycia kobietą-malarką". Obecnie Paryż jako "miasto świateł" jest niesamowity, ale w tamtych czasach "burzliwego życia Montmartre'u" był jeszcze bardziej zadziwiający osobowościami, wydarzeniami historycznymi jakie miały miejsce w XIXw. To książka dla każdej Kobiety, bo jest miłość, moda i silne dążenie do spełnienia marzeń wbrew konwenansom (i czasem trudnych relacjach matka-córka). Z utęsknieniem czekam na II tom....
    +2 trafna
  • Dla mnie ta książka to nie tylko piękna podróż po XIX-wiecznym Paryżu; jego ulicach, zabytkach, teatrach, muzeach; to nie tylko perypetie uczuciowe głównych bohaterek. To przede wszystkim pełna wzlotów i upadków droga do celu Róży Wolskiej – jako kobieta niezamężna płaci wysoką cenę za dążenie do niezależności i spełnienie marzeń. Nie jest to łatwe nawet w obecnych czasach a czym było w XIX wieku – tego możemy dowiedzieć się z tomu pierwszego powieści Podróż do miasta świateł; Róża z Wolskich. Mamy w tej książce również ciekawy wątek relacji matka-córka. Zarówno Róża jak i współcześnie żyjąca bohaterka Nina mają bardzo trudne relacje ze swoimi rodzicielkami. Obie matki oczywiście kochają swoje córki ale okazują to bardzo specyficzny, dzisiaj powi­edzi­elib­yśmy­ toksyczny sposób. Obie to ofiary konwenansów, powinności, obowiązków wobec ojczyzny, wobec rodziny, poświęcające się dla dobra innych, zaniedbujące siebie. Przez to sfrustrowane, nieszczęśliwe a swoje „niespełnienia” przelewają na pozostałych członków rodziny – w tym przypadku na córki. Pomimo kilku niespójności, książkę czyta się dobrze i z zaciekawieniem czeka na kolejny tom.
  • Książka świetnie oddaje klimat paryskich ulic :) Znajdziemy tutaj prawie wszystko - romans, sensację, sztukę, historię. Powieść przeniosła mnie w czasie na dobrych kilka godzin. Podobnie odczucia miałam podczas lektury "Cukierni Pod Amorem". Pierwsza część pozostawia w czytelniku niedosyt, natomiast druga część jest nieco słabsza...
  • Pierwsza część cyklu bardziej mi się podobała. W obu książkach to losy Rose są zdecydowanie ciekawsze niż Niny. Wątek współczesny nie zainteresował mnie, ale dzieje Rose czytałam z ciekawością. Dość ciekawa pozycja, a p. Gutowska-Adamczyk niewątpliwie potrafi wciągnąć w świat swoich powieści.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Podróż do miasta świateł T. 2 Podróż do miasta świateł [1] Cukiernia Pod Amorem T. 4. Cukiernia Pod Amorem Róża z Wolskich Cz. 1
Autor:Małgorzata Gutowska-Adamczyk
Lektor:Anna Dereszowska
Wydawcy:Prószyński Media (2019) Ringier Axel Springer Polska (2019) Legimi (2016) Wydawnictwo Nasza Księgarnia (2010-2016) Edipresse - Kolekcje (2014) NASBI (2013) Ebookpoint (2013) IBUK Libra (2012) Edipresse Polska
Serie wydawnicze:Podróż do miasta świateł Małgorzata Gutowska Adamczyk Podróż do Miasta Świateł cykl Audiobook Audiobook - Nasza Księgarnia Duże Litery Duże Litery (Prószyński i S-ka)
ISBN:978-83-10-124470 978-83-10-11603-1 978-83-10-12176-9 978-83-10-12185-1 978-83-10-12187-5 978-83-10-12314-5 978-83-10-12329-9 978-83-10-12402-9 978-83-10-12409-8 978-83-10-12885-0 978-83-7799-885-4 978-83-8123-395-8 978-83-8295-444-9 9788310124029 978-83-10-12176-9 978-83-10-12314-5 978-83-8123-384-2 83-10-12176-9 978-83-10-12176 978-83-10-1285-0 798-83-10-12314-5 978-83-10-12452-9
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD czasopisma dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki liryka literatura literatura piękna MP3 nagrania powieści proza rodzina zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 157 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo