Lato Garmana

Tytuł oryginalny:
Garmanns Sommer
Autor:
Stian Hole ...
Tłumacz:
Milena Skoczko-Nakielska
Ilustracje:
Ewa Topolan
Wydawcy:
Wydawnictwo Fundacja Inicjatyw Społecznie Odpowiedzialnych (2008-2009)
Fundacja Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych
ISBN:
978-83-927231-0-3, 978-83-927231-4-1
878-83-927231-4-1
Autotagi:
druk
Więcej informacji...
5.0

Intrygująca i wciągająca książka, która porusza trudne sprawy, napisana wesołym, prostym językiem. Strach przed pójćiem do szkoły i starością, umieraniem. Garmann to bystry sześciolatek - ma dar obserwacji i typową dla dziecka umiejętność pytania wprost: "Czy ty wkrótce umrzesz?", "Czy ty się czegoś boisz?". Czy o starości i lęku można rozmawiać, ot tak sobie, w piękny, słoneczny dzień pod drzewem jabłoni? Przekonajcie się sami.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Książka znajduje się na Złotej Liście książek polecanych do czytania dzieciom Fundacji ABCXXI – Cała Polska czyta dzieciom!. A to już COŚ znaczy :)
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Stian Hole Stian Holf
Tłumacz:Milena Skoczko-Nakielska
Ilustracje:Ewa Topolan
Wydawcy:Wydawnictwo Fundacja Inicjatyw Społecznie Odpowiedzialnych (2008-2009) Fundacja Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych
ISBN:978-83-927231-0-3 978-83-927231-4-1 878-83-927231-4-1
Autotagi:druk epika ikonografia książki literatura literatura piękna opowiadania proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 6 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo