Tata ma dziewczynę

Autor:
Ida Pierelotkin
Wydawca:
Wydawnictwo Akapit Press (2017)
ISBN:
978-83-65345-65-3, 83-65345-65-3
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza

Kuba ma tylko dziesięć lat, ale już wie, że jeśli mama zachowuje się dziwnie, a na obiad znów są gołąbki - to na pewno wydarzy się coś złego. Cztery lata temu przy gołąbkach dowiedział się, że tata zamieszka gdzie indziej, a później gołąbkami pocieszano go, ilekroć tata odwołał wizytę. Gdy żołądek ściska się ze smutku albo strachu, żadne danie nie pomoże, trzeba mieć w sobie po prostu gen optymizmu! Chyba że życie zgotuje nam rewelację w postaci zupełnie nowej rodziny albo dwóch! Wtedy przyda się jeszcze odwaga i wsparcie bliskich. Tylko co zrobić, jeśli to oni wywracają nasz świat do góry nogami jednym zdaniem: tata ma dziewczynę? [lubimyczytac.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo