Pora na pomidora (w zupie)

Autor:
Justyna Bednarek
Ilustracje:
Daria Solak
Wyd. w latach:
2013 - 2023
ISBN:
9788726128079, 978-83-276-6264-4
978-83-281-3181-1, 978-83-276-6264-4
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...
4.5 (2 głosy)

Eufrozyna zna się na gotowaniu, jak mało kto. Wie, co warto dodać do zupy pomidorowej, aby ta była najlepsza pod słońcem. Spokojnie, naszym czytelnikom zdradza swoje sposobiki na pyszne danko, które uwielbiają prawie wszystkie dzieci. A więc potrzebna będzie bazylia, odrobina masła, szczypta ostrej papryki oraz włoski ser parmezan. Eufrozyna podpowie, ile czego odmierzyć i kiedy co wrzucić do garnka. I robi to tak, że małemu czytelnikowi nie tylko ślinka poleci, nie tylko zechce, jak najszybciej zabrać się do gotowania, ale też połyknie książkę, stronę po stronie, zupełnie niechcący. To zasługa fantastycznego tekstu Justyny Bednarek, ale też soczystych ilustracji Darii Solak, która - jak sama przyznaje - kocha jeść i malować pomidory. Czytam sobie to trzypoziomowy program wspierający naukę czytania, przeznaczony dla dzieci w wieku 5-7 lat. Opowiadania na poziomie pierwszym napisane zostały prostymi i krótkimi zdaniami. Dowcipne kolorowe ilustracje zachęcają dzieci do czytania i wspomagają rozumienie tekstu. Historie złożone są z 150-200 słów, z pominięciem trudniejszych głosek. Bardzo duża czcionka ułatwia czytanie, a zamieszczone na stronach ramki z wyrazami pozwalają na ćwiczenie głoskowania. To wspaniały początek przygody z samodzielnym czytaniem! Seria została opracowana na podstawie zaleceń metodyków.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Justyna Bednarek
Ilustracje:Daria Solak
Wydawcy:HarperCollins Polska (2018-2023) Wydawnictwo Egmont Polska (2013-2021) IBUK Libra (2019) Legimi (2019) Saga (2019) Saga Egmont (2019)
Serie wydawnicze:Edukacyjny Egmont Czytam Sobie HarperKids Czytam Sobie. Poziom 1 Czytam Sobie. Poziom 2, Składam Zdania przepis. Poziom 1, Składam Słowa
ISBN:9788726128079 978-83-276-6264-4 978-83-281-3181-1 978-83-276-6264-4
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk e-booki epika ikonografia książki literatura literatura piękna opowiadania proza zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 14 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo