Grupy wsparcia dla osób doświadczających przemocy w rodzinie:

przykład województwa mazowieckiego

Autor:
Mariola Kordas-Surowiec
Wydawcy:
Oficyna Wydawnicza Aspra-JR (2017)
IBUK Libra (2017)
ISBN:
978-83-7545-767-4, 83-7545-767-4
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki

W tej książce czytelnik znajdzie odpowiedzi m.in. na następujące pytania: • Dlaczego osoby doświadczające przemocy pozostają w krzywdzących związkach? • Jak doświadczanie przemocy wpływa na zmianę zachowań i postaw ofiary? • Jakie są formy i procedury pomocy w sytuacji przemocy w rodzinie? • Na czym polega wsparcie grupowe dla osób doświadczających przemocy? • Dlaczego grupy wsparcia pełnią szczególną rolę w procesie wychodzenia z przemocy? • Jak zorganizować grupę wsparcia dla osób doświadczających przemocy? • Jakie grupy wsparcia działały w województwie mazowieckim w 2016 r.?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo