Pralinka nie daje za wygraną

Tytuł oryginalny:
Cucu la praline met son grain de sel
Autor:
Fanny Joly
Ilustracje:
Ronan Badel
Tłumacz:
Magdalena Talar
Wydawcy:
Społeczny Instytut Wydawniczy Znak (2017-2022)
Znak Emotikon - Społeczny Instytut Wydawniczy Znak (2017-2019)
Wydane w seriach:
Znak Emotikon
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
opowiadania
powieści
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...
5.0

Tęskniliście? To znowu ja, Alinka! Tylko nie nazywajcie mnie Pra. Nie znoszę tego. W moim życiu jak zwykle dużo się dzieje. Wypływam z nieznośnymi braćmi w niebezpieczny rejs, na wyścigi zbieram nakrętki, odkrywam miłość do swinga, a nawet zostaję prawdziwą muzą Krzysia Trufli, najfajniejszego chłopca z całej szkoły! Ech, lecę, muszę to dla Was szybko spisać, bo zaraz zapomnę, a jeszcze czeka na mnie tabliczka mnożenia przez siedem. Do zobaczenia!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • najlepsza seria książek dla dzieci w wieku 6-12, rodzice też dobrze bawią się czytając historie tej szalonej dziewczynki. Cała nasza rodzina 2+2 uwielbia.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Cucu la praline fait son cirque Cucu la praline mene la danse Cucu la praline n'a pas froid aux yeux
Autor:Fanny Joly
Ilustracje:Ronan Badel
Tłumacz:Magdalena Talar
Opracowanie graficzne okładki:Maria Gromek
Wydawcy:Społeczny Instytut Wydawniczy Znak (2017-2022) Znak Emotikon - Społeczny Instytut Wydawniczy Znak (2017-2019)
Serie wydawnicze:Znak Emotikon
ISBN:978-83-240-4024-7 978-83-240-4612-6 978-83-240-7738-0 83-240-4612-6 978-83-240-4312-6
Autotagi:beletrystyka druk epika ikonografia książki literatura literatura piękna opowiadania powieści proza rodzina zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 15 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo