Cała Polska Czyta Dzieciom: Pan Popper i jego pingwiny

Tytuł oryginalny:
Mr. Popper's penguins
Autorzy:
Richard Atwater (1892-1948)
Florence Atwater (1896-1979) ...
Ilustracje:
Anita Głowińska
Zbigniew Lengren (1919-2003)
Tłumacz:
Stefania Wortman (1912-1982)
Wydawcy:
Wydawnictwo Dwie Siostry (2009)
POLITYKA Fundacja ABCXXI - Cała Polska czyta dzieciom (2007-2009)
Wydawnictwo Nasza Księgarnia (1961)
Wydane w seriach:
Cała Polska Czyta Dzieciom
Mistrzowie Ilustracji
Cała Polska czyta dzieciom - ABCXXI- Cała Polska Czyta dzieciom Fundacja
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
5.0

Kiedy nasze najskrytsze marzenia wreszcie się spełniają, może to mieć dla nas najbardziej zadziwiające i niespodziewane skutki. Nie inaczej jest w przypadku Pana Poppera, malarza pokojowego z maleńkiej osady "Cicha Woda", który od lat marzy o wyprawie na Antarktykę. I zanim się obejrzy, w jego domostwie pojawia się Pingwin. Kapitan Cook, bo o nim mowa, jest najbardziej zwariowanym i najbardziej pociesznym ze swojego gatunku. Właściciel eleganckiego fraka wprowadza do domu Pana Poppera totalny chaos: mieszka w lodówce i zjeżdża z upodobaniem na brzuchu po schodach. Po pokoju stołowym, który zmienia się w lodowisko, można poruszać się wyłącznie na łyżwach, w piwnicy zaś Pan Popper urządza kąpielisko. Jednak dopiero wówczas, gdy do Kapitana Cooka wprowadza się wybranka jego serca, a zaraz potem pojawia się dziesięć pingwinków, rodzina Pana Poppera wpada w prawdziwe tarapaty. Zabawna książka Richarda i Florence Atwater została uhonorowana w Stanach Zjednoczonych prestiżową nagrodą Newberry Honor Book. [calapolskaczytadzieciom.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Miłośnik książek i dalekiej Północy, pan Popper, jako malarz pokojowy jedynie od wiosny do jesieni, resztę roku poświęca na czytanie. Czy można wyobrazić sobie przyjemniejsze okoliczności ?? • Urocza książka "Pan Popper i jego pingwiny" autorstwa Richarda i Florence Atwater śmiało mogłaby zastąpić pewną lekturę szkolną. • Książka poza zabawnie nakreślonym życiem z pingwinami pod jednym dachem dostarcza odrobinę wiedzy dotyczącej podróżników oraz wrażenia muzyczne. Są bowiem odniesienia do konkretnych utworów jak choćby do Marszu wojskowego Szuberta. Można czytać i słuchać równocześnie. I można się rozmarzyć o podróży bardzo dalekiej.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły: Cała Polska Czyta Dzieciom Cz. 9.
Autorzy:Richard Atwater (1892-1948) Florence Atwater (1896-1979) Stefania Wortman (1912-1982)
Ilustracje:Anita Głowińska Zbigniew Lengren (1919-2003)
Tłumacz:Stefania Wortman (1912-1982)
Wydawcy:Wydawnictwo Dwie Siostry (2009) POLITYKA Fundacja ABCXXI - Cała Polska czyta dzieciom (2007-2009) Wydawnictwo Nasza Księgarnia (1961)
Serie wydawnicze:Cała Polska Czyta Dzieciom Mistrzowie Ilustracji Cała Polska czyta dzieciom - ABCXXI- Cała Polska Czyta dzieciom Fundacja
ISBN:978-83-608-5084-8 978-83-61174-00-4 978-83-61174-36-3 83-61174-36-3 978-83-608-50984-8
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna opowiadania powieści proza zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 40 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo