Złotów:

krok po kroku

Autor:
Monika Nowicka
Wydawca:
ARTIS (2017)
ISBN:
978-83-935282-7-1
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
publikacje informacyjne
Źródło opisu: Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Pile - Katalog główny

Projekt przewodnika po mieście dla dzieci „Złotów, krok po kroku” opracowany został przez pracowników muzeum. Forma przewodnika – wiersz i obraz – ma w przystępny sposób zachęca do zainteresowania się historią swojego miasta, w tym przypadku Złotowa. Wiedza „w pigułce” stanowi bazę, którą można i należy poszerzać na różne sposoby, aby budować swoją tożsamość – począwszy od tej lokalnej … Na festiwalowym stoisku znalazły się zagadki, a za prawidłowe ich rozwiązanie była promocyjna nagroda. Dzieci i dorośli oglądali i zdobywali pasjonującą, książkową podróż po miasteczku Złotów, otrzymaną za dobrą odpowiedź. Mamy nadzieję, że wydawnictwo trafi do publiczności zgromadzonej wokół muzeum, do bibliotek miejskich i szkolnych w powiecie. Posłuży również do promocji dziejów naszego miasta wśród turystów. Muzeum Ziemi Złotowskiej
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo