Ławeczka pod bzem

Autor:
Agnieszka Olejnik
Wydawcy:
Legimi (2017)
Wydawnictwo Poznańskie sp. z o. o. - Czwarta Strona Grupa Wydawnictwa Poznańskiego sp. z o. o (2017)
Czwarta Strona - Grupa Wydawnictwa Poznańskiego (2015-2017)
Wydawnictwo Poznańskie
ISBN:
978-83-7976-708-3, 978-83-7976-709-0
978-83-7976-897-4, 83-7976-708-3
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
4.0 (8 głosów)

Jak bardzo odmienia życie wysoka wygrana? Czy naprawdę trzeba zapomnieć o szczerej przyjaźni i uczuciach? Gdy Iga i Agata wypełniają kupony Lotto, obiecują sobie, że w razie wygranej podzielą się pieniędzmi. I stało się - szczęśliwe liczby przynoszą Idze 20 milionów. Utrzymanie tego w tajemnicy będzie nie lada wyzwaniem! Co zrobić z tak ogromną sumą? Iga zaczyna od spełniania marzenia o własnym domu i uroczej ławeczce pod bzem. Ale to przecież nie wystarczy do szczęścia? Czy na pewno chce sama cieszyć się wygraną? Choć zarzeka się, że nie potrzebuje nikogo na stałe, wokół niej pojawia się kilku przystojnych mężczyzn. Czy to zasługa nagłego wzbogacenia się? W dodatku jeden z nich najwyraźniej spodobał się jej przyjaciółce... Kłamstwa i niedopowiedzenia trudno będzie odkręcić, ale pozwolą odnaleźć w życiu sens i pomóc pewnej małej dziewczynce. Usiądź na ławeczce pod bzem i pomyśl, o czym naprawdę marzysz.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Bardzo sympatyczna książka, świetnie się czyta. Wakacyjna lektura.
  • Miło się czyta.
  • Jest to powieść, przy której można się doskonale bawić, choć poważnych momentów też nie zabraknie. • Bo, co zrobić, gdy wygrywa się 20 milionów i zgodnie z wcześniejszą umową z przyjaciółką -"dzielimy się po połowie, gdy coś wygramy" - ta przyjaciółka nagle odmawia przyjęcia milionowego "pół"? • Jak ukryć przed nadopiekuńczą mamusią ową wygraną i od dawna marzenia usamodzielnienia się, gdy dotąd prowadziło się raczej nudne życie? • Co zrobić z nagle śledzącym bohaterkę mężczyzną - zaprzyjaźnić się czy przegonić? • Który z sąsiadów, braci Korneckich , zdobędzie serce bohaterki - przystojniak Maciek, na widok którego "miękły jej kolana" czy jego brat, towarzysz górskich wędrówek, mężczyzna po przejściach? • Czy spełnią się marzenia Igi, by w swoim domu "usiąść na ławeczce pod bzem? • O tym wszystkim trzeba koniecznie przeczytać i powędrować z Igą nie tylko po Bydgoszczy / dla mnie było ważne, gdyż to moje rodzinne miasto/, ale też po tatrzańskich szlakach.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo