Przygody jeża Szymona

Autor:
Urszula Cioch
Ilustracje:
Elżbieta Śmietanka-Combik
Wydawca:
Wydawnictwo Literatura (2017-2020)
Wydane w seriach:
Poduszkowce
ISBN:
978-83-7672-515-4, 978-83-7672-942-8
Autotagi:
beletrystyka
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
4.0 (2 głosy)

W lesie jeża Szymona jesień pachnie liśćmi i późnymi jagodami. Piaszczysta droga grzeje łapki, a łąka kusi przygodami, ale mama pospiesza - muszą zdążyć przed nocą do legowiska. Gospodarz już im je uszykował na zimę. Jeszcze tylko kilka słów zamienionych z przyjaciółmi z gospodarstwa i czas na sen.Tak zaczynają się przygody małego jeżyka w lesie. Sprawdźcie, co porabia jesienią i zimą, dlaczego nie słucha mamy i czemu nie może spaćw zimową noc.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Przygody jeżyka Szymona opisane z podziałem na pory roku. Bardzo przyjemna historia, podobała się zarówno mamie jak i 4ro letniemu czytelnikowi. Nieoceniająca, pouczająca.
    +2 trafna
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo