Poradnik dla smoków: Co zrobić, by twój człowiek zmądrzał

Tytuł oryginalny:
Dragon's guide to making your human smarter
Inne tytuły:
Poradnik dla smoków T. 2,
Autorzy:
Laurence Yep
Joanne Ryder
Ilustracje:
Mary GrandPré
Tłumaczenie:
Anna Bereta-Jankowska
Agnieszka Pohl
Wydawca:
Wydawnictwo IUVI (2017)
ISBN:
978-83-7966-033-9
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza

Dzięki pannie Drake jej ukochana pupilka Winnie idzie do Akademii Spriggs, niezwykłej szkoły dla stworzeń ludzkich i… magicznych. Winnie jest szczególnie podekscytowana perspektywą lekcji czarów oraz zajęciami z przyrody prowadzonymi przez Sir Izaaka Newtona. Nawiązuje nowe przyjaźnie, ale też przysparza sobie wrogów… Kiedy wychodzi na jaw spisek mający na celu porwanie Winnie z jej domu w San Francisco, panna Drake jest gotowa użyć całego swego sprytu i magii, by go udaremnić. Zadziorna Winnie pewnie sama potrafiłaby się obronić, ale działającemu ramię w ramię dzielnemu duetowi, który poznaliście w książce "Poradnik dla smoków. Żywienie i wychowanie ludzi", naprawdę lepiej nie wchodzić w drogę! Laurence Yep i Joanne Ryder stworzyli pełną fantazji i humoru, urzekającą opowieść o prawdziwej przyjaźni.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Panna Drake, smoczyca, wysyła swoją pupilkę Winnie do Akademii Springgs, czyli szkoły, która kształci ludzi i magiczne istoty, gdzie uczy się magii, ale także współpracy. Winnie już pierwszego dnia zostaje wystawiona na próbę – będzie musiała poradzić sobie z niechęcią, jaką żywi do niej krewna wroga panny Drake. Sama smoczyca ma jednak inny problem – dostaje informację, że dziadek dziewczynki nadal jej poszukuje i robi wszystko, by Winnie była z nim. Jest zdeterminowany i niebezpieczny. Co zrobi panna Drake? • Poradnik dla smoków. Co zrobić, by twój człowiek zmądrzał Laurence Yep i Joanne Ryder to druga część cyklu Poradnik dla smoków. Ponownie odwiedzamy sympatyczną parę bohaterek – Winnie i pannę Drake. Narracja podzielona została między te dwie postacie, prowadzona jest w pierwszych osobach, dlatego łatwiej zrozumieć, z czym zmaga się każda z nich, o czym myśli i jak się zachowuje. • Tym razem akcja skupia się na dwóch tematach. Pierwszym z nich jest aklimatyzacja Winnie w nowej szkole. Dziewczynka poznaje nowe osoby, ich zdolności, zaprzyjaźnia się z nimi, ale też przysparza sobie wrogów. Musi poznać zasady panujące w tym miejscu, poradzić sobie z faktem, że nie ma zdolności magicznych, wypracować zasady, na jakich będzie uczęszczać na zajęcia. Nie skarży się jednak, doskonale daje sobie radę, jest rozsądna i nie kieruje się emocjami. • Drugim wątkiem podejmowanym w powieści jest sprawa związana z dziadkiem dziewczynki. Mężczyzna chce przejąć opiekę nad wnuczką, mimo że mu na niej nie zależy. Chce mieć jedynie prawa do niej, to jest dla niego ważne. W tym celu nie zawaha się przed różnymi niegodnymi czynami. Czy pannie Drake uda się uratować Winnie przed zmianą opiekuna? • Interesujące są istoty, które przedstawiono w książce. Przede wszystkim smok, który potrafi zmieniać swoją postać, ale też potwór z Loch Ness i cała gama nowych znajomych Winnie ze szkoły. Nie zabrakło kwestii związanej z wtajemniczeniem matki dziewczynki w ten nowy, nieznany jej świat. • Poradnik dla smoków. Co zrobić, by twój człowiek zmądrzał to ciekawa książka z elementami zaskoczenia, ciekawymi bohaterami i pomysłową fabułą. Książka skierowana jest do młodszych czytelników i na pewno przypadnie im do gustu. Zdarzają się momenty zabawne – szczególnie gdy Winnie i panna Drake występują razem – ale też pełne napięcia i akcji. Powieść nie nudzi, choć starszym może wydawać się momentami naciągana. Mimo wszystko jest niezła, w sam raz dla fanów smoków w wieku do 12-13 lat.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo