Matylda

Tytuł oryginalny:
Matilda
Autor:
Roald Dahl (1916-1990)
Ilustracje:
Quentin Blake ...
Tłumacz:
Mariusz Arno Jaworowski ...
Wyd. w latach:
1996 - 2012
Wydane w seriach:
Kolekcja książkowa CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...
4.0 (4 głosy)

To nie będzie kolejna nudna lektura. Kolejna fantastyczna książka autora Charliego i fabryki czekolady wprowadzi Cię w pełen przygód świat Matyldy, bohaterki filmu o tym samym tytule. Nie ma tu zwykłej szkoły – jest za to dyrektorka, która w wolnym czasie… rzuca uczniami na odległość. Nie ma troskliwych rodziców – tylko mama i tata zajęci oglądaniem telewizji. Ale jest za to prawdziwy geniusz, Matylda, która przeczytała wszystkie książki w bibliotece i wie, jak dać nauczkę niedobrym dorosłym! Kolejna fantastyczna książka autora Charliego i fabryki czekolady wprowadzi Cię w pełen przygód świat Matyldy, bohaterki filmu o tym samym tytule.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Nie za bardzo rozumiem edukacyjny wpływ tejże lektury na 3 klasistę. Osobiście drażnił mnie brak szacunku Matyldy do rodziców, szczere wyznania ze ich nienawidzi, zero jakiejkolwiek wiezi. Jak dla mnie ksiażka bardzo płytka i zupełnie bez morału. Zakończenie wręcz mnie przeraziło.
  • Wspaniała książka!! Czytałam ją już 3 razy. Zawsze z wielkim podziwem dla głównej bohaterki. Warto przeczytać.
Eryka
Opis
Inne tytuły:Cała Polska Czyta Dzieciom Cz. 11 Cała Polska Czyta Dzieciom
Autor:Roald Dahl (1916-1990)
Ilustracje:Quentin Blake Mariusz Arno Blake
Tłumaczenie:Mariusz Arno Jaworowski Quentin Blake
Lektor:Alina Więckiewicz-Wiśniewska
Wydawcy:Stowarzyszenie Pomocy Osobom Niepełnosprawnym LARIX (2012) Wydaw. Zysk i Spółka (1997-2012) Prima (1996-1998) Świat Książki (1996) POLITYKA Fundacja ABCXXI - Cała Polska czyta dzieciom
Serie wydawnicze:Kolekcja książkowa CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM
ISBN:83-05-11313-2 83-7129-386-0 83-7152-059-X 83-7186-064-1 83-7298-240-6 978-83-61174-00-4 978-83-61174-28-8 978-83-61174-44-8 978-83-7506-148-2 978-83-7506-306-6
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD czytak dokumenty elektroniczne druk epika ikonografia książki literatura literatura piękna MP3 nagrania powieści proza rodzina zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 40 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo