Pajączek Kędziorek:

jak pokochać osiem nóżek

Tytuł oryginalny:
Kleine spinne widerlich
Autor:
Diana Amft
Ilustracje:
Martina Matos
Tłumacz:
Agata Janiszewska ...
Wydawca:
Wydawnictwo Debit Anna i Witold Wodziczko (2017-2018)
ISBN:
978-83-8057-148-8
Autotagi:
beletrystyka
druk
ikonografia
książki
opowiadania
proza
rodzina
zbiory opowiadań
Więcej informacji...
5.0 (2 głosy)

Gdy Pajączek Kędziorek zauważa, że ludzie się go boją, postanawia wyjaśnić, dlaczego tak się dzieje. Szybko dochodzi do wniosku, że rozsądnej odpowiedzi na dręczące go pytanie mogą udzielić mu krewni. Rusza więc w drogę. Szybko jednak przekonuje się, że sprawa wcale nie jest taka prosta, jak mu się wydawało, gdyż każdy zapytany mówi co innego. Wujek Oskar jest zdania, że powodem ludzkiego strachu jest osiem pajęczych nóg. Ciotka twierdzi, że ludzie wcale nie boją się pająków, lecz im zazdroszczą. Każda kolejna wizyta powoduje coraz większe zamieszanie w głowie Kędziorka, więc postanawia sam zbadać dręczącą go kwestię. Jego odkrycie jest zadziwiające: ludzie boją się tego, co nieznane i niezrozumiałe.... Wspaniała, mądra i zarazem bardzo pouczająca opowieść dla tych, którzy boją się pająków.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Bardzo fajna seria dla dzieci
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Die kleine Spinne Widerlich
Autor:Diana Amft
Ilustracje:Martina Matos
Tłumaczenie:Agata Janiszewska Martina Matos
Wydawca:Wydawnictwo Debit Anna i Witold Wodziczko (2017-2018)
ISBN:978-83-8057-148-8
Autotagi:beletrystyka druk epika ikonografia książki literatura literatura piękna opowiadania proza rodzina zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 6 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo