Geniusze zbrodni

Tytuł oryginalny:
Dog Eat Dog
Reżyseria:
Paul Schrader
Aktorzy:
Nicolas Cage
Willem Dafoe
Magi Avila
Andrzej Leszczyński
Zdjęcia:
Alexander Dynan
Scenariusz:
Paul Schrader
Matthew Wilder
Tłumacz:
Justyna Wesołowska
oraz:
Edward Bunker (1933-2005)
Wydawca:
Monolith Films (2016)
ISBN:
978-83-6550-990-1
Autotagi:
DVD
filmy
filmy i seriale
nagrania wideo
1.5 (2 głosy)

Troy (Nicolas Cage), Mad Dog (Willem Dafoe) i Diesel (Christopher Matthew Cook) właśnie opuścili mury więzienia po wieloletniej odsiadce. Na wolność wyszli ze świadomością, że kolejne przestępstwo zaprowadzi ich za kratki na resztę życia. Pojawia się jednak okazja, by wykonać robotę, która może zapewnić im spokojną przyszłość. Decydują się zaryzykować, a gdy prosty z pozoru plan uprowadzenia dziecka lokalnego gangstera bierze w łeb, nie cofną się przed niczym, by wydostać się z kłopotów. [filmweb.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo