Mam zespół Downa

Tytuł oryginalny:
Imam downov sindrom
Autor:
Helena Kraljič
Ilustracje:
Maja Lubi
Tłumacz:
Aleksandra Brożek-Sala
Wydawcy:
Wydawnictwo Piętka (2017-2018)
Mapy Ścienne Beata Piętka
ISBN:
978-83-65639-01-1, 978-83-65639-02-8
978-83-7345-992-2
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
2.0

?˘? Wspaniała i wzruszająca bajka dla dzieci o chłopczyku z zespołem Downa. ?˘? Zespół Downa to choroba polegająca na wadzie genetycznej. Na obecności 21 chromosomu. Opowieść ta ma przybliżyć, zarówno dzieciom jak i dorosłym, sytuację dziecka cierpiącego na tę dolegliwość. Specjalnie używamy słowa dolegliwość ponieważ dziecko takie bawi się, biega, skacze, rysuje, śpiewa. Jedynie uczy się tego wszystkiego trochę wolniej od rówieśników. Nie jest dzieckiem niepełnosprawnym, nie traktujmy tych dzieci w taki sposób. Potrzebuje tylko więcej uwagi oraz zrozumienia, a przede wszystkich czułych i kochających rodziców. W tej opowieści mamy to wszystko zawarte. ?˘? Widzimy wspaniałych rodziców, rodzeństwo, nauczycieli, a przede wszystkim cudowne dziecko, które nie zważa na swoją chorobę. Które ze wsparciem bliskich uczy się i stara się we wszystkim dorównać rówieśnikom. ?˘? Ta krótka opowieść z pewnością wleje masę otuchy w serca osób, które mają na co dzień styczność z dziećmi z zespołem Downa. A wszystkim innym pokaże jak ważne jest wsparcie bliskich oraz ich miłość. ?˘? [źródło opisu: w.bibliotece.pl] ?˘?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo