Dzieciak u Smerfów

Tytuł oryginalny:
Enfant chez les schtroumpfs
Ilustracje:
Jeroen De Coninck
Nine Culliford (1930-2016)
Autorzy:
Miguel Díaz Vizoso
Thierry Culliford
Scenariusz:
Miguel Díaz Vizoso
Thierry Culliford
Tłumaczenie:
Maria Mosiewicz
Maria Mosiewicz-Szrejter
Wydawca:
Wydawnictwo Egmont Polska (2016-2019)
Wydane w seriach:
Klub Świata Komiksu
Przygody Smerfów
Smerfy
ISBN:
978-83-281-1619-1, 978-83-281-1879-9
978-83-281-5991-4
Autotagi:
druk
film i wideo
ikonografia
komiksy
komiksy i książki obrazkowe
książki
Więcej informacji...
5.0

W wiosce Smerfów goście nie pojawiają się zbyt często, a ten jest wyjątkowy. Przede wszystkim - wyjątkowo duży. I wyjątkowo trudny. To ludzkie dziecko o - również wyjątkowo - źle dobranym imieniu Miłuś, bo zamiast być sympatycznym wesołym dzieciakiem, zajmuje się dokuczaniem, a nawet krzywdzeniem innych. Marzy o nauczeniu się magii, stąd wizyta w wiosce Smerfów, gdzie Papa ma niemałą wiedzę na temat czarowania. Na szczęście Papa Smerf jest osobą bardzo mądrą, a do tego dobrą i właśnie dobroci użyje, by powstrzymać Miłusia przed sprowadzeniem do wioski złego czarownika Gargamela. Komiks Dzieciak u Smerfów ukazał się w serii Smerfy Komiks wydawanej przez Egmont od 2015 r. Niebieskie stworki podbijają serca telewidzów od lat i pozostają jednym z najpopularniejszych seriali animowanych dla dzieci. Ale zanim trafiły na mały ekran, cieszyły miliony czytelników jako opowieść komiksowa autorstwa Peyo. Naprawdę ten belgijski rysownik i scenarzysta nazywał się Pierre Culliford (1928-1992), a grupę Smerfów umieścił w jednym z odcinków swojego komiksu Johan et Pirlouit w 1958 r. Postaci zabawnych skrzacików tak się spodobały czytelnikom, że Peyo postanowił im poświęcić osobną serię komiksową. I to był strzał w dziesiątkę! Po kilku latach wydawania komiksów o Smerfach Peyo otworzył własne studio filmowe, w którym jego następcy (w tym syn Thierry) tworzą animacje i komiksy o niebieskich stworkach do dziś, także na potrzeby kina.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Ilustracje:Jeroen De Coninck Nine Culliford (1930-2016)
Autorzy:Miguel Díaz Vizoso Thierry Culliford
Scenariusz:Miguel Díaz Vizoso Thierry Culliford
Tłumaczenie:Maria Mosiewicz Maria Mosiewicz-Szrejter
Instytucja sprawcza:Peyo Créations
Wydawca:Wydawnictwo Egmont Polska (2016-2019)
Serie wydawnicze:Klub Świata Komiksu Przygody Smerfów Smerfy
ISBN:978-83-281-1619-1 978-83-281-1879-9 978-83-281-5991-4
Autotagi:beletrystyka druk film i wideo ikonografia komiksy komiksy i książki obrazkowe książki literatura literatura piękna
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 6 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo