Rupieciarz i kapsuła czasu

Tytuł oryginalny:
Cartboy and the time capsule
Autor:
L. A. Campbell
Tłumacz:
Marta Szelichowska-Kiziniewicz
Wydawcy:
Wydawnictwo Juka-91 (2017)
Dwukropek (2017)
Grupa Edukacyjna
Wydane w seriach:
:Dwukropek
ISBN:
978-83-7874-420-7
Autotagi:
beletrystyka
druk
historia
książki
powieści
proza
5.0

Życie Hala Rifikinda to pasmo udręk. Po pierwsze, Hal nie ma własnego kąta i musi dzielić pokój z młodszymi siostrami bliźniaczkami. Po drugie, Hal nienawidzi lekcji historii - nudzą go one śmiertelnie. A ten rok zapowiada się wyjątkowo okropnie, gdyż nauczyciel historii, pan Tupkin wymyślił paskudne zadanie - wszyscy uczniowie mają pisać dzienniki, które pod koniec roku zostaną zakopane w kapsule czasu. Po trzecie i najgorsze (!), tata kazał Halowi wozić książki do szkoły starym wózkiem na zakupy. Czy coś jeszcze może pójść nie tak?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Super książka, ciekawa i pogodna. Polecam!
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo