Techniki uczenia się:

jak efektywnie przyswajać wiedzę

Tytuł oryginalny:
Große Buch der Lerntechniken
Autorzy:
Bettina Geuenich
Iris Hammelmann
Harald Havas
Belen Mercedes Mündemann ...
Tłumaczenie:
Sergiusz Lipnicki
Urszula Szymanderska
Wydawca:
Wydawnictwo Rea-SJ (2016)
ISBN:
978-83-7993-218-4
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
poradniki
Więcej informacji...

Książka skierowana jest do osób uczących się. Jest poradnikiem, który ma pomóc w efektywnym uczeniu się i zdawaniu wszelkich egzaminów. Poszczególne rozdziały mówią o tym, jak ważna w procesie nauki jest koncentracja, miejsce pracy, przyjazna atmosfera. Podpowiadają, jak pracować nad odpowiednią motywacją. Pomagają określić typ uczenia się, indywidualny biorytm i odpowiednio zaplanować cały proces. Podręcznik proponuje także pomocne techniki relaksacyjne, podkreśla rolę snu i ogólnie odpoczynku. Szeroko omawiana jest pamięć - jej rodzaje, działanie i metody, które pomagają w zapamiętywaniu różnorodnych treści. Znajdziemy tu praktyczne sposoby, które możemy z powodzeniem wykorzystać do różnych egzaminów - m.in. mapy myśli, fiszki, plakaty. Po lekturze strategie uczenia się, nauka czynna i bierna nie są już dla nas tylko naukowymi pojęciami - potrafimy je wykorzystać przygotowując się do egzaminów. Poznajemy kreatywne metody nauki (np. clustering). Dowiadujemy się także kiedy lepiej sprawdza się nauka indywidualna, a kiedy w grupie. I wreszcie sam egzamin - jak dobrze wypaść przed komisją, jak istotny jest wygląd i odpowiedni strój, jak walczyć ze stresem egzaminacyjnym i co, jeśli mimo wszystko się nie uda - to wszystko znajdziemy w ostatnim rozdziale. Liczne przykłady i ćwiczenia pomagają w zrozumieniu i przyswojeniu sobie przedstawianych technik. Rady, tabelki i podsumowania pozwalają usystematyzować zawartą w książce wiedzę i zastosować ją w praktyce [opis wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Bettina Geuenich Iris Hammelmann Harald Havas Belen Mercedes Mündemann Kaja Novac Andrea Solms
Tłumaczenie:Sergiusz Lipnicki Urszula Szymanderska
Wydawca:Wydawnictwo Rea-SJ (2016)
ISBN:978-83-7993-218-4
Autotagi:druk książki literatura literatura stosowana podręczniki poradniki poradniki i przewodniki
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 3 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo