I cóż, że o Szwecji

Autor:
Natalia Kołaczek
Wydawcy:
Saga Egmont (2023)
ebookpoint BIBLIO (2023)
Wydawnictwo Poznańskie (2017-2023)
Legimi (2017-2023)
Wydane w seriach:
Seria Podróżnicza Wydawnictwa Poznańskiego
ISBN:
9788728557570, 978-83-67616-29-4
978-83-7976-620-8, 978-83-7976-621-5
Autotagi:
audiobooki
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki
literatura faktu, eseje, publicystyka
sprawozdania
Więcej informacji...
4.1 (8 głosów)

Co to jest „syndrom Bullerbyn"? Jak dogadać się z małomównym Szwedem? Czego potrzebuje do szczęścia przeciętny mieszkaniec kraju, w którym, jak mawiają złośliwcy, lato trwa jeden dzień? Czy to prawda, że król Karol XVI Gustaw w trosce o środowisko naturalne zakaże swoim krajanom używania wanien? Jak w praktyce wygląda słynne szwedzkie równouprawnienie?

Autorka odpowiada na te pytania, oprowadzając czytelnika po galerii utopijnych portretów jednego z najszczęśliwszych narodów Europy, w otoczeniu stereotypowych łatek i etykiet przypisywanych Szwedom, jak również pośród krytycznych przedstawień w krzywym zwierciadle. Wszystko po to, żeby lepiej poznać Szwecję i jej mieszkańców. Czy dzieli nas coś więcej niż Bałtyk?

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Książka zawiera ciekawostki o Szwecji, które są na pewno odkryciem dla każdego czytelnika, który o tym kraju nie wiedział nic. Czytając kolejne rozdziały pojawiała mi się myśl, a więc to jest ze Szwecji! Lekkie pióro autorki,książkę przyjemnie się czyta. Jednak ja bym chciała poznać Szwecję od strony bliższych relacji z ludźmi,z perspektywy mieszkania i codziennego życia ze Szwecji,więc tej perspektywy, rozmów z ludźmi, opisów codzienności,mi zabrakło.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Natalia Kołaczek
Lektor:Ewa Sobczak
Wydawcy:Saga Egmont (2023) ebookpoint BIBLIO (2023) Wydawnictwo Poznańskie (2017-2023) Legimi (2017-2023)
Serie wydawnicze:Seria Podróżnicza Wydawnictwa Poznańskiego
ISBN:9788728557570 978-83-67616-29-4 978-83-7976-620-8 978-83-7976-621-5
Autotagi:audiobooki dokumenty elektroniczne druk e-booki epika ikonografia książki literatura literatura faktu literatura faktu, eseje, publicystyka literatura piękna literatura stosowana nagrania reportaże sprawozdania zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 7 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo