Dama Kameliowa

Tytuł oryginalny:
Dame aux Camélias
Autor:
Alexandre Dumas (1802-1870) ...
Tłumacz:
Stanisław Brucz (1899-1978) ...
Wyd. w latach:
1960 - 2020
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
3.6 (5 głosów)

Dama kameliowa (La dame aux camèlias) – powieść społeczno-obyczajowa autorstwa Aleksandra Dumasa (syna). Powieść jest oparta na autentycznej biografii kurtyzany Marie Duplessis i historii jej romansu z pisarzem (…) Akcja Damy kameliowej rozpoczyna się tuż po śmierci głównej bohaterki, słynnej paryskiej kurtyzany Małgorzaty Gautier. Jej ukochany Duvall chce odkupić od narratora pamiątkową książkę po niej, którą narrator wcześniej nabył na licytacji jej majątku. Opowiada mu historię ich miłości. W ten sposób przedstawiona została cała historia romansu Duvalla i Gautier. Dama kameliowa jest uznawana za szczytowe osiągnięcie melodramatu. (http://pl.wikipedia.org/wiki/Dama_kameliowa)La Dame aux camélias raconte l’amour d'un jeune bourgeois, Armand Duval, pour une courtisane, Marguerite Gautier, atteinte de tuberculose. La narration constitue un récit dans le récit, puisqu’Armand Duval raconte son aventure au narrateur initial du roman. Dans le demi-monde parisien chic, où se côtoient riches amateurs et femmes légères, le jeune Armand Duval tombe amoureux de la jeune et belle Marguerite Gautier, une des reines de ce monde éphémère de la noce. Devenu l'amant de Marguerite, Armand obtient d'elle qu'elle renonce à sa vie tapageuse pour se retirer avec lui à la campagne, non loin de Paris. Mais la liaison est menacée par le père d’Armand, qui obtient de Marguerite qu'elle rompe avec son fils, sous prétexte que son autre enfant, la jeune sœur d'Armand doit épouser un homme de la bonne société. Jusqu'à la mort de Marguerite, Armand sera persuadé qu'elle l'a trahi avec un nouvel amant, et quitté volontairement. La mort pathétique de Marguerite, abandonnée et sans ressources conclut l'histoire racontée par le pauvre Armand Duval lui-même.

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:dramat w pięciu aktach
Autorzy:Alexandre Dumas (1802-1870) Stanisław Brucz (1899-1978) Alexander Dumas (1824-1895) Aleksander jr Dumas Alexandre syn Dumas Wydawnictwo Zielona Sowa
Tłumaczenie:Stanisław Brucz (1899-1978) Stanisław Burcz Stefan Burczyk (1924-2014) Tadeusz Żeleński (1874-1941)
Lektor:Marcin Popczyński
Opracowanie:Kazimierz Cap
Wydawcy:KtoCzyta.pl (2020) IBUK Libra (2008-2020) NASBI (2016) Biblioteka Akustyczna (2010-2016) Legimi (2014) Armoryka (2014) Masterlab (2014) Wydawnictwo Świat Książki (1960-2013) Oxford Educational (2008-2009) Libros (2003) Kurpisz (2001) CIL Polska-Kolekscje (2000-2001) Comfort (1992) Elipsa (1979-1990) Zakład Wydawnictw i Nagrań PZN (1985) Wydaw. Łódz (1979) Hachette Livre Polska Krajowa Agencja Wydawnicza GGP Media GmbH
Serie wydawnicze:Najsłynniejsze Powieści dla Kobiet kolekcja Hachette Biblioteka Romansu Wielkie Miłości Arcydzieła Literatury Światowej Klasyka Literatury Arcydzieła Literatury Światowej - Club Internacional del Libro Najpiękniejsze Powieści dla Kobiet Perły Literatury Perły Literatury - Bellona
ISBN:83-03-03679-3 83-218-0019-X 83-218-0992-8 83-7129-884-6 83-7282-209-3 83-7311-557-9 83-7448-005-X 83-85152-02-4 83-85377-11-5 978-83-11-13014-2 978-83-247-1865-8 978-83-61445-62-3 978-83-7435-919-1 978-83-7895-171-1 978-83-7950-406-0 978-83-7991-020-5 978-83-8217-554-7 83-218-0010-X
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura piękna MP3 nagrania powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 112 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo