Praca z dzieckiem z ADHD

Autor:
Sylwia Walerych
Wydawcy:
Wydawnictwo Wiedza i Praktyka - Grupa Wydawnicza Oświata (2017)
NASBI (2017)
Legimi (2017)
IBUK Libra (2017)
ISBN:
978-83-269-6033-8
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki

W tej publikacji zamieszczono listę objawów, których występowanie konieczne jest do postawienia diagnozy stwierdzającej u dziecka zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD). Zaprezentowano także typowe problemy szkolne spowodowane objawami ADHD. Wymieniono wskazówki, w jaki sposób zorganizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną oraz jakich zasad przestrzegać, by pomóc takiemu dziecku.

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Zespół nadpobudliwości psychoruchowej jest jednym z najczęściej występujących zaburzeń u dzieci w wieku szkolnym, jednak tylko ok 20% dzieci z tymi zaburzeniami zostaje objętych opieką specjalistów. Praktycznie oznacza to, że w każdej klasie można spotkać dziecko z diagnozą ADHD. W pracy Sylwii Walerych w trzech rozdziałach zawarta jest podstawowa wiedza na temat tych zaburzeń, począwszy od terminologii, objawów i diagnozy, poprzez zaburzenia wspó­łwys­tępu­jące­, takie jak tiki, zaburzenia uwagi i pamięci, po metody leczenia. Praca zawiera także szereg praktycznych wskazówek dla nauczycieli, rodziców jak pracować z dziećmi z zespołem zaburzeń oraz jak radzić sobie z agresją. Ukazuje również trudności i funkcjonowanie dziecka z ADHD w szkole. Książką powinni zainteresować się przede wszystkim nauczyciele-wychowawcy oraz rodzice dzieci w wieku szkolnym, gdyż w przystępny sposób tłumaczy nadpobudliwe zachowanie dzieci z ADHD i jak sobie radzić w trudnych sytuacjach.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo