Królowa Margot

Tytuł oryginalny:
Reine Margot
Autor:
Alexandre Dumas (1802-1870) ...
Wyd. w latach:
1958 - 2013
Wydane w seriach:
Kolekcja Hachette
Najsłynniejsze Powieści dla Kobiet
Literatura Obca
Złota Seria
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...
5.0 (2 głosy)

Dumas Alexandre, ojciec (1802-1870), pisarz francuski okresu romantyzmu, najbardziej popularny autor w XIX w. Był synem zubożałego generała armii napoleońskiej. Po śmieci ojca (1806) zarabiał na życie jako prawnik. Uczestniczył w rewolucji 1830 oraz w powstaniu G. Garibaldiego. Stworzył Théâtre Historique i tam wystawiał swoje sztuki oraz adaptacje powieści. Był autorem m.in. dramatów: Henryk Walezy i jego dwór (1829), Napoleon Bonaparte (1831), Antony (1831). Miał w swoim dorobku bardzo wiele powieści historycznych publikowanych początkowo na łamach prasy w odcinkach. Najbardziej znane to: Trzej Muszkieterowie (1844), Muszkieterowie w dwadzieścia lat później (1845), Wicehrabia de Bragelonne (1848-50), Królowa Margot (1845), Czarny Tulipan (1850), Hrabia Monte Christo (1845). Akcja Królowej Margot rozpoczyna się w dniu ślubu króla Nawarry, Henryka, oraz Margot. Ich małżeństwo jest wynikiem planów politycznych: Henryk ma przejść na katolicyzm, co ma doprowadzić do pogodzenia hugenotów i katolików. Nie wszystko jednak toczy się zgodnie z planem… Intrygi dworskie, sympatie i antypatie, spiski i romanse, polityka i uczucia, miłość i nienawiść… wszystko to miesza się ze sobą w powieści Dumasa i wciąga czytelnika w świat XVI-wiecznej Francji. '
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:T.2 Królowa Margot. T. 1 Królowa Margot T.2
Autorzy:Alexandre Dumas (1802-1870) Alexandre ojciec Dumas
Posłowie:Maciej Miłkowski
Ilustracje:Andrzej Kajetan Wróblewski
Lektor:Joanna Lissner
Tłumacz:Andrzej Wróblewski
Wydawcy:Hachette Livre Polska (2009-2013) Lissner Studio (2011) Imprint sp. z o. o (2010) IBUK Libra (2009-2010) Wydawnictwo Zielona Sowa (2007-2009) Elipsa (1994) Firma Wydawnicza SOMIX (1990-1994) Krajowa Agencja Wydawnicza (1980-1990) Iskry (1958) Horyzont bw GGP Media GmbH
Serie wydawnicze:Kolekcja Hachette Najsłynniejsze Powieści dla Kobiet Literatura Obca Złota Seria
ISBN:83-03-03157-0 83-7448-059-9 83-85152-68-7 978-83-62797-288 978-83-270-1874-8 978-83-7435-621-3 978-83-7448-782-5 978-83-7623-069-6 978-83-7739-716-9 978-83-7739-717-6 978-83-7849-310-5 978-83-7895-198-8 83-7448-059-6
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura piękna nagrania powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 51 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo