Pomocy, jesteśmy spóźnieni!

Tytuł oryginalny:
Hjälp, vi kommer för sent!
Autor:
Helena Bross ...
Ilustracje:
Christel Ilustracje Rönns
Tłumacz:
Adriana Tłumaczenie Gruszczyńska
Wydawcy:
Wydawnictwo Debit (2010-2023)
Anna i Witold Wodziczko Wydawnictwo Debit
Wydawnictwo Sonia Draga
Wydane w seriach:
Klasa 1b
Uczę się Czytać
ISBN:
978-83-8057-106-8, 978-83-8057-107-5
83-8057-106-8
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...

Co zrobić, gdy dziecko spóźnia się do szkoły? Kupić mu zegarek! Jednak czy to wystarczy? I czy zegarkiem można się beztrosko bawić? Na własnej skórze sprawdzi to Szymek, bohater tego tomiku serii opowieści o uczniach klasy 1b. Chłopiec przekona się, że nie tylko warto znać się na zegarze, lecz także trzeba odpowiedzialnie z niego korzystać.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Vi vill ha disko
Autorzy:Helena Bross Christel Ilustracje Rönns Adriana Tłumaczenie Gruszczyńska
Ilustracje:Christel Ilustracje Rönns
Tłumacz:Adriana Tłumaczenie Gruszczyńska
Opracowanie:Patrycja Zarawska
Wydawcy:Wydawnictwo Debit (2010-2023) Anna i Witold Wodziczko Wydawnictwo Debit Wydawnictwo Sonia Draga
Serie wydawnicze:Klasa 1b Uczę się Czytać
ISBN:978-83-8057-106-8 978-83-8057-107-5 83-8057-106-8
Autotagi:beletrystyka druk epika ikonografia książki literatura literatura piękna opowiadania powieści proza zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 15 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo