Ostatni rejs "Fevre Dream"

Tytuł oryginalny:
Fevre dream
Autor:
George R. R. Martin
Tłumacz:
Robert P. Lipski
Wydawca:
Zysk i Spółka. Wydaw (2002-2010)
ISBN:
83-7150-790-9, 978-83-7506-497-1
83-8150-790-9
Autotagi:
druk
4.0 (3 głosy)

Wiosną 1857 roku stary i zgorzkniały właściciel parowca "Fevre Dream", kapitan Abner Marsh, zabiera w rejs po Missisipi nader dziwnego pasażera. Zagadkowy bogacz i arystokrata, Joshua York, swym wyglądem i zachowaniem wzbudza niewytłumaczalny niepokój. Posiłki spożywa tylko nocą, wyłącznie w towarzystwie przyjaciół, którzy nigdy nie pojawiają się na pokładzie za dnia. W czasie postojów wychodzą na jaw dziwne zbrodnie, a trop każdorazowo wiedzie do Joshuy Yorka. Abner powoli domyśla się, kim lub czym mogą być jego niezwykli pasażerowie...
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Pamiętam czasy gdy wampiry zabijały. Naprawdę. Wampir był groźnym, wykolejonym drapieżcą, wcieleniem zła i agresji. Jego potęga, moc i pragnienie krwi osadzała go na samym szczycie listy najbardziej mrocznych i bezwzględnych kreatur naszego świata. • Dzisiaj niestety, nadeszły czasy spoglądania przez palce, wybielania. Jakże popularne jest twierdzenie, że nic nie jest czarne i białe. Otacza nas tyle odcieni szarości, że sami zaczęliśmy się w tym wszystkim gubić, może w naszych duszach zabrakło ognia oświetlającego nam drogę? • Tak jak wszystko dookoła również wampiry ewoluowały, stały się mniej czarne, a bardziej szare. One również mają własne pragnienia, aspiracje, nadzieje. O ileż potężniejsze i starsze od naszych ludzkich śmiesznostek. Potrafią o nie walczyć, potrafią za nie umierać. • Czy przez to stały się mniej potężne? Mniej krwiożercze? Nie wiem, sam mi odpowiedz na to pytanie. Kup bilet na ostatni rejs parowca Fevre Dream i napisz jak podoba Ci się Missisipi w towarzystwie kapitana Marsha i jego pasażerów. Pośpiesz się, to już naprawdę ostatni rejs.
    +6 wyrafinowana
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo