Jak Eskimosi ogrzewają swoje dzieci?:

rodzicielskie przygody z całego świata

Tytuł oryginalny:
How Eskimos keep their babies warm and other adventures in parenting around the world
Autor:
Mei-Ling Hopgood
Tłumacz:
Marta Panek
Lektor:
Katarzyna Puchalska
Wydawcy:
Wydawnictwo Mamania (2016-2019)
Wydawnictwo Mamania - Grupa Wydawnicza Relacja (2016-2019)
Stowarzyszenie Pomocy Osobom Niepełnosprawnym LARIX (2007-2019)
Grupa Wydawnicza Relacja
Wydane w seriach:
Czytak Larix
ISBN:
978-83-65087-77-5, 978-83-66117-62-4
978-83-66117-90-7
Autotagi:
audiobooki
druk
książki
literatura faktu, eseje, publicystyka
4.0

Bardzo przyjemna książka obrazująca różne podejścia do opieki nad dziećmi w różnych krajach i kulturach. Moje ulubione rozdziały to ten o jedzeniu: Francuzi na wsiach celebrują przygotowywanie posiłków i jedzenie. Traktują je jak ważną część codzienności, podczas gdy dla wielu z nas jest to przykry obowiązek który zajmuje "cenny" czas. Mei-Ling Hopgood, świeżo upieczona mama z przedmieść Michigan, po przeprowadzce do Buenos Aires jest zaszokowana tym, że argentyńscy rodzice pozwalają swoim dzieciom brykać do późna w nocy. Czy rzeczywiście jest to korzystne dla rozwoju dziecka i życia całego społeczeństwa? Kierowana dziennikarską dociekliwością i matczyną potrzebą dokonywania jedynie słusznych wyborów, Hopgood rozpoczyna podróż w poszukiwaniu odpowiedzi na pytania nurtujące rodziców na całym świecie: o której dziecko ma iść spać? kiedy może zacząć korzystać z nocnika? co dawać mu do jedzenia? kiedy zacząć uczyć je alfabetu? Wnikliwie obserwowała rodziców z wielu krajów, rozmawiała z antropologami, nauczycielami i specjalistami od opieki nad dziećmi i odkryła niezmierzone pokłady pomysłów na rodzicielstwo. Chińczycy przodują we wczesnym treningu nocnikowym ich maluchy pozbywają się pieluch w wieku sześciu miesięcy. Kenijki noszą dzieci w kolorowych chustach to nie tylko część ich dziedzictwa kulturowego, ale i konieczność w kraju, w którym równe chodniki są rzadkością.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Dość interesująca książka, zawiera sporo ciekawostek z całego świata. Chociaż przyznam, że momentami narracja jest dość "ciężka" i przydługawa i mimo wszystko samych ciekawostek jest mniej niż się spodziewałam.
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo